مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با اعلام آمادگی همکاری همه‌جانبه سازمان منطقه آزاد چابهار جهت مقابله با بیماری کرونا گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار در حال تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص این ویروس هستیم.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای ایام مذکور ازجمله برگزاری نمایشگاه بومی و محلی و چندین کنسرت مختلف لغو گردیده و در صورت اعلام وزارت بهداشت برنامه‌های آتی نیز لغو خواهد شد.

کردی اضافه کرد: با برخی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی در منطقه آزاد چابهار جهت تولید مواد ضدعفونی‌کننده مذاکره و در صورت نیاز از ظرفیت ایشان استفاده خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: خطر کرونا ویروس جدی است و مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و حضور در تجمعات خودداری و از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند.

رحمدل بامری همیاری و همکاری کلیه مسئولین را ازجمله عوامل مهم در پیشگیری و شیوع این بیماری دانست و افزود: مسئولین ادارات در صورت اعلام ریاست شبکه بهداشت و درمان کلیه امکانات موردنیاز را در اختیار این شبکه قرار دهند. همدلی، همکاری و همراهی مردم در کنترل و جلوگیری از اپیدمی ویروس مذکور بسیار مؤثر خواهد بود.

بامری با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست ادامه داد: اتاق اصناف، اداره صمت و تعزیرات با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مراقبت‌های بهداشتی لازم را در فروشگاه‌ها و صنوف عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مخصوصاً "خبازی ها " بعمل آورند و در صورت مشاهده تخلف و عدم اجرای دستورات بهداشتی ضمن برخوردهای قانونی واحد مربوطه را پلمپ نمایند.

وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و مسابقات مختلف در شهرستان چابهار ممنوع است و در صورت نیاز مبرم فقط با مجوز شبکه بهداشت و درمان میسر خواهد بود.

فرماندار ویژه چابهار در ادامه از مسئولین خواست بروشورهای و بیلبوردهای آموزشی مربوطه را در سطح شهر نصب و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر: با تمام قوا برای پیشگیری از این بیماری در چابهار حضور خواهیم داشت.

فرهاد دادگر ضمن تشکر از فرماندار ویژه چابهار به دلیل پیشنهاد برای استقرار "قرارگاه مبارزه با کرونا" گفت: به پیشنهاد فرماندار محترم و با دستور استاندار معزز قرارگاه مبارزه با کرونا در چابهار مستقر و تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت.

دادگر افزود: مردم آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه اکید و همکاری لازم با

جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با ریاست رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، با دبیری علیرضا میر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور دکتر کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، دکتر دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان چابهار در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان چابهار برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.