بیانیه مشترک شماره یک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر

  • چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 13:40
  • اروند
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر در بیانیه مشترک شماره یک، بر ضرورت پایش و کنترل بیماری کرونا ویروس تاکید کردند.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی، سید زین العابدین موسوی و محمد حیدری در این بیانیه بر دستورالعمل های ذیل تأکید نمودند:

۱) تا اطلاع بعدی تشکیل کلیه تجمعات و جلسات توسط مجامع مختلف از جمله دستگاه های اجرایی، انتظامی، نظامی، قضایی، نهادهای محترم امام جمعه وجماعات، حوزه علمیه، ورزشگاهها و باشگاهها، سینماها و سالن های تئاتر، اتحادیه ها، تالارهای عروسی و جشن ها و نظیر اینها تعطیل و اقدامات مشابه توسط هر دستگاهی تحت هر نامی ممنوع است.

۲) تأکید می گردد ورودیهای آبادان وخرمشهر توسط تیم های بهداشتی وانتظامی کاملاً کنترل گردد و بصورت شیفتی در مکان های ورودی اعم از فرودگاه، مبادی ورودی دریایی و رودخانه ای، ورودی های اهواز به آبادان و خرمشهر ورودیهای ماهشهر به آبادان اقدامات کنترل بهداشتی و تست لازم با حضور نیروهای انتظامی صورت پذیرد.

۳) کلیه تابلوهای موجود در آبادان و خرمشهر متعلق به هر ارگان، دستگاه اجرایی و عمومی و شخصی تا اطلاع ثانوی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به منظور تبلیغ برنامه های آموزشی برای شهروندان قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی مجاز است از همه تابلوها استفاده تبلیغی کند.

۴) بازارهای سرپوشیده آبادان و خرمشهر نظیر کنزالمال، بازار مرکزی و بازراهای لوکس فروشی غیر از بازارهای روباز و بازارهای ارائه دهنده خدمات عمومی پس از هماهنگی اتاقهای اصناف دو شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند.

۵) بیمارستان طالقانی آبادان صرفاً پذیرش بیماران مشکوک به کرونا ویروس را انجام می دهد و سایر بیماران به بیمارستان های دیگر مراجعه نمایند.

۶) کارخانه های تولید الکل با نظارت دانشگاه علوم پزشکی الکل مورد نیاز، مواد ضد عفونی کننده و تولید ژل استاندارد را در حد نیاز شهرستانها تأمین نماید و تا تأمین نیاز این دو شهرستان حق انتقال به دیگر جاها را نخواهد داشت.

۷) همه هتل ها و مسافرخانه ها بصورت کاملا کنترل شده و پس از تست مسافران از طریق دانشگاه علوم پزشکی و بصورت محدود به پذیرش مسافرین اقدام کنند و پایش روزانه برای آنها انجام گردد.

۸) موضوع تعطیلی اماکن ارائه دهنده کالاهای لوکس در تابلوهای تبلیغاتی مبادی ورودی به اطلاع میهمانان برسد و صدا وسیما نیز از طریق آن رسانه اطلاع رسانی نماید.

۹) کلیه ادارات و سازمان ها و دستگاههای اجرایی نیروهای تحت امر خود را در دو شیفت ۲۴ ساعته سازماندهی نمایند و در هر روز فقط ۵۰ درصد نیروها در محل کار حضور داشته باشند.

۱۰) ادارات و سازمان ها نسبت به ترخیص کارکنان بیمار، مسن و مشکل دار تا اطلاع بعدی اقدام کنند.

۱۱) مردم شریف آبادان و خرمشهر صرفاً به اطلاعیه های بهداشتی وزارت بهداشت از طریق صدا وسیمای آبادان توجه نمایند.

۱۲) پلیس فتا و دستگاههای قضایی ضمن برخورد با فضای مسموم توسط افراد انگشت شمار در فضای مجازی، اقدامات لازم قانونی را اعمال کنند, ضمناً موضوع برخورد با محتکرین مواد ضد عفونی و ملزومات عمومی مردم بصورت جدی اعمال شود.

***

در این بیانیه از مردم هر دو شهرستان دعوت شده موارد بهداشتی و تذکرات حوزه سلامت را مطابق دستورالعمل های صادره از دانشگاه علوم پزشکی انجام و موارد بهداشتی و نکات حوزه سلامت را به صورت جدی رعایت و به آنها عمل کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.