استقرار نمایندگان اداره صمت در کارخانجات الکل سازی خرمشهر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: در جلسات پیشگیری و مبارزه با کرونا مقرر گردید، 2 بازرس از اداره صنعت، معدن و تجارت همراه دو نماینده از معاونت غذا و دارو درکارخانجات الکل سازی خرمشهر، مستقر شوند.

به گزارش فرینا، بیژن بداغی اظهار داشت: به منظور مبارزه با ویروس کرونا ۶ جلسه به دبیری ریاست مرکز بهداشت خرمشهر در فرمانداری این شهرستان و همچنین جلساتی در سازمان منطقه آزاد برگزار گردید که استقرار ۲ بازرس از اداره صنعت، معدن و تجارت همراه دو نماینده از معاونت غذا و دارو درکارخانجات الکل سازی خرمشهر، از جمله مصوبات این نشست ها بود.

بداغی در خصوص عملیاتی شدن این مصوبه، افزود: از روز گذشته این مصوبه اجرایی و نماینده معاونت غذا و دارو نسبت به صدور حواله جهت تسهیل، اقدام می نماید.

وی همچنین از گشت های مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، معاونت غذا و دارو، تعزیرات و اداره صمت خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: هدف این است که در شرایط کنونی با افراد سودجو برخورد قانونی شود در همین راستا و طی گشت زنی های انجام شده؛ تعدادی فرد خاطی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی، معرفی گردیدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر با تأکید بر اینکه کارخانجات الکل سازی خرمشهر ابتدا باید نیاز منطقه را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت تولید الکل در منطقه که الکل تعاونی شماره یک روزانه ۱۰ هزار لیتر و الکل فن آوران روزانه ۲۵ هزار لیتر الکل ۹۶ درصد تولید می کنند؛ مقرر شد پس از رفع نیاز شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان مازاد آن به شهرهای دیگر، اختصاص داده شود.

بداغی از نرخ گذاری الکل در سطح داروخانه ها نیز خبر داد و توضیح داد: نرخ الکل با گلیسیرین، بدون گلیسیرین و ژل؛ با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت خرمشهر، رئیس انجمن داروخانه های آبادان و خرمشهر تعیین و به داروخانه‌های سطح شهرستان های آبادان و خرمشهر ابلاغ گردید؛ همچنین تصمیم بر آن شد داروخانه‌های سطح شهرستان مواد ضدعفونی کننده مانند الکل را بر حسب نیاز در اختیار مردم قرار دهند.

وی از مردم خرمشهر خواست در صورت مشاهده کمبود و یا نبود مواد ضدعفونی کننده، موضوع را به نمایندگان اداره صمت مستقر در کارخانه ها اطلاع دهند تا به سرعت رفع نیاز گردد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.