در گفتگو با اقتصاد ۲۴ اعلام شد؛

مسیر بودجه‌ای مناطق آزاد تغییر می‌کند/ منابع بودجه‌ای جدید برای مناطق آزاد یک ضرورت است

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امروز بحث منابع بودجه‌ای جدید برای مناطق آزاد یک ضرورت است که در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، اولین نشست تامین منابع بودجه‌ای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاونین اقتصادی، برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق، مدیر برنامه‌ریزی و بودجه، مدیر سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری و کارشناسان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تشکیل شد.
در این نشست که نمایندگان مناطق پنج‌گانه کیش، چابهار، ارس، انزلی و ماکو به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند، روش‌های تامین مالی و بودجه‌ای مناطق آزاد و اشتراک تجارب مناطق در جهت تامین منابع مالی پروژه‌ها و منابع بودجه‌ای بررسی شد.



فتح الله آقاسی زاده، در همین زمینه به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: مناطق آزاد از حیث بودجه‌ای عموما یک مجموعه خودگردان محسوب می‌شوند؛ به این معنی که خوشبختانه هیچ کمکی از سوی دولت به مناطق آزاد صورت نمی‌گیرد و این مناطق یک فرمت بودجه ای خاص دارند که شامل درآمد‌ها و هزینه‌ها در یک سو و منابع و مصارف در سویی دیگر است.

آقاسی زاده افزود: بخشی از منابعی که مناطق آزاد کشور دارند، وابسته به تسهیلات، اوراق، صکوک و موارد مشابه است که متاسفانه شرایط اقتصادی کشور و برخی از مشکلات موجود در نظام بانکی ما، باعث شده منابع بودجه‌ای مناطق آزاد هم بخ ویژه در سال های اخیر تحت تاثیر قرار گیرد و دچار نقصان جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث منابع بودجه‌ای جدید برای مناطق آزاد یک ضرورت  است که در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا، اخیرا دکتر بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، توجه خاصی را به این موضوع مبذول داشته‌اند و قرار شد علاوه بر جستجو برای منابع جدید و سبد‌های متنوع تامین مالی، از آنها به درستی در مناطق آزاد استفاده کنیم.

مدیر برنامه ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به همین جهت یک کمیته و یک نشستی را شکل دادیم که بررسی بیشتری در این خصوص داشته باشیم و خوشبختانه در این نشست موضوع مطرح شد و مناطق نیز از آن استقبال کردند.

آقاسی زاده با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود در کشور و گسترش ویروس کرونا، این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از قسمت‌های مهم این نشست که به صورت مستمر در سایر جلسات آینده نیز پیگیری خواهد شد، ارائه تجربیات مناطق در این زمینه خواهد بود که در جلسه اول، نماینده منطقه آزاد کیش تجارب این منطقه را در این زمینه مطرح کرد که شامل تشکیل شورای تامین مالی، ایجاد صندوق زمین و ساختمان، توجه به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و برخی موارد دیگر بود.

وی با تاکید بر اهمیت استمرار چنین جلساتی گفت: بنا به پیشنهاد معاون اقتصادی دبیرخانه، تصمیم بر آن شد تا نقشه راه تامین منابع مالی نیز ترسیم شود و همه حاضران در جلسه نیز بر استمرار این جلسات پس از شرایط بحرانی کنونی کشور تاکید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.