مقابله با کرونا از سوی منطقه آزاد انزلی ادامه دارد؛

از تولید محلول ضد عفونی پرکلرین تا اهدای شش دستگاه مونیتورینگ پرتابل برای بیمارستان بندر انزلی

پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و کمبود محصولات ضد عفونی، با دستور مدیرعامل سازمان واحدهای تولیدی که از ظرفیت تولید محصولات ضد عفونی و محصولات بهداشتی از قبیل ماسک و لباس پزشکی برخوردار بودند، خط تولید خود را تغییر داده و با اخذ مجوز های لازم محصولات مورد نیاز را به منظور تأمین نیاز کادر درمانی و آحاد مردم جامعه تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

به گزارش فرینا، براین اساس شرکت آروین دارو منطقه آزاد انزلی که یکی از واحد های تولیدی در زمینه تولید آب آشامیدنی ویتامینه بوده با توجه به نیاز استان گیلان و کشور خط تولید خود را پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح تغییر داده و در حال حاضر "محلول ضد عفونی پرکلرین" تولید میکند.

مدیرعامل شرکت آروین دارو با اعلام این خبر بیان کرد: برای تولید این محصول ۱۱ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار بوده و روزانه بالغ بر ۱۰ هزار لیتر محلول پرکلرین در این کارخانه تولید می شود.

 آرمین نقوی موارد استفاده محلول تولیدی از سوی شرکت متبوع خود را مشتمل برضد عفونی کردن دست، سطوح‌، اشیاء، مراکز درمانی و بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز افراد و مراکز درمانی این محلول در دزهای ۱۰۰۰ و ۱۰ هزار ppm تولید و در بسته بندی های ۷۵۰ میلی لیتر و ۲۰ لیتری در حال تولید و عرضه است.

بنابراین گزارش پیشگیری از بیماری به مراتب ساده تر و کم هزینه تر نسبت به درمان بوده و در این میان براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت یکی از راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر دار ضد عفونی کردن مواد مصرفی، مواد غذایی سطوح و دست ها بوده که یکی از پرکاربرد ترین محصولات محلول پرکلرین تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

سازمان منطقه آزاد انزلی از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح استان با تشکیل ستاد مقابله با کرونا در سطح منطقه، اقدامات متنوعی را در حوزه نظارتی، گندزدایی و سم پاشی محیط، نظارت مستمر اعمال دستورالعمل های مورد نظر وزارت بهداشت در حوزه مقابله با ویروس کرونا بر مجتمع های تجاری و مراکز تفریحی سطح منطقه، تأمین ملزومات و ادوات بهداشتی از طریق تسهیل فرایندهای واردات و تولید توسط واحدهای تولیدی فعال در این منطقه، گام های موثری به منظور مقابله با گسترش این بیماری در سطح منطقه و استان انجام داده و تهیه شش دستگاه مونیتورینگ پرتابل برای بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بندر انزلی را باید در این راستا ارزیابی کرد.

درباره اهمیت این دستگاه باید تصریح کرد که دستگاه مانیتور علایم حیاتی جهت نمایش سیگنال‌های حیاتی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه(NICU,ICU و CCU)، اورژانس و اتاق‌های عمل به‌عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به‌کار می‌رود. این دستگاه برای نمایش علائم حیاتی بیمار به‌طور مستمر به‌کار می‌رود و اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیمار را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و درشرایط نامطلوب بیمار هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.