از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس؛

توزیع ٢٠ هزار قلم لوازم بهداشتی در مراکز درمانی بوشهر

٢٠ هزار قلم لوازم بهداشتی و ضدعفونی از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مراکز درمانی جنوب استان بوشهر توزیع شد.

به گزارش فرینا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، مدیریت ارشد شرایط اضطرار و کمیته بحران منطقه ویژه پارس از بدو انتشار خبر ورود این ویروس به کشور، به‌منظور صیانت از کارکنان، صنعت و مردم محیط پیرامونی‌ پارس جنوبی، نشست‌های متعددی‌ به ریاست فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس برگزار کرد و بسیج همگانی و انسجام عملیاتی برای مقابله با شیوع کووید 19 در پایتخت انرژی کشور ایجاد شد.
محدود و ممنوع کردن حضور کارگران و کارکنان طرح‌های توسعه‌ای، ممانعت از حضور کارکنان از مناطق و استان‌های پرخطر، اجرای طرح جلوگیری از ورود به منطقه (به‌ استثنای کارکنان و مردم محیط پیرامونی)، تعطیلی رستوران‌ها و اماکن پرتجمع، لغو همه فعالیت‌های‌ اجتماع‌محور، اختصاص فضای نگهداری ویژه بیماران با ظرفیت 300 تخت برای استفاده در شرایط بحران و تهیه و تدارک کالا و تجهیزات پزشکی، بهداشتی و ضدعفونی از مهم‌ترین اقدام‌های مدیریت ارشد شرایط اضطرار و مدیریت بحران در منطقه ویژه پارس بوده که اجرایی شده است.
در همین زمینه و همسو با دستور وزیر نفت و به‌منظور همیاری و کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان‌های جنوب استان بوشهر، تاکنون نزدیک به ٢٠ هزار قلم تجهیزات بهداشتی، پزشکی و مواد ضدعفونی با هماهنگی فرمانداری‌ شهرستان‌های عسلویه، کنگان و دیر در اختیار این مراکز قرار گرفته است و این روند کمک‌رسانی با تأکید فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس به‌طور مستمر باید ادامه داشته باشد.
از سوی دیگر و با هدف استقرار و تقویت زیرساخت‌های کنترلی، با هماهنگی‌ شورای اسلامی شهرستان عسلویه و نخل تقی، چهار دستگاه کانکس و لوازم ضروری برای پشتیبانی و تجهیز گیت‌های کنترلی و ایستگاه‌های پارس سلامت شهری، هلال احمر و شبکه بهداشت در سطح شهرستان عسلویه در محل‌های تعیین‌شده استقرار یافته است.
توزیع محلول‌های ضدعفونی مناطق مسکونی‌ و مردمی در کنار مناطق صنعتی به‌منظور گندزدایی و ضدعفونی اماکن پرتردد نیز از هفته‌های‌ قبل آغاز شده که تا فروکش کردن موج انتشار این ویروس ادامه خواهد داشت.
باوجود محدودیت در تأمین کالاها و مواد بهداشتی در کشور و مشکلات توزیع سراسری، اما سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همواره برای استمرار همکاری‌ها و کمک‌رسانی به جامعه‌ محلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.