هیچ مورد مثبتی در روستاها وجود ندارد / 12 مورد مثبت کرونا در قشم بهبود یافتند

سخنگوی ستاد کرونای شهرستان قشم گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا در روستاهای جزیره قشم گزارش نشده است.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی جزیره اظهار کرد: تا‌کنون 12 مورد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در جزیره قشم به ثبت رسیده که حال عمومی تمامی این بیماران مساعد است.
بهزادی با بیان اینکه تمامی 12 بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبود شرایط عمومی از بیمارستان ترخیص شده اند، ادامه داد: 4 نفر از این بیماران به مقصد تهران از جزیره خارج شده و سایرین در قرنطینه خانگی تحت مراقبت قرار دارند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اضافه کرد: از ابتدای شیوع تا‌کنون مجموعا بیش از 60 نفر مشکوک به کرونا در قشم شناسایی شده که پاسخ آزمایش ۴۸ نفر از آنان منفی بود و در حال حاضر تعداد افراد مشکوک بستری شده در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم کمتر کمتر از ۱۰ نفر هستند.
به گفته بهزادی؛ با حمایت های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و سایر نهادها و دستگاه ها و با تجهیز بیمارستان های جیجیان و پیامبر اعظم (ص) و کلینیک خلیج فارس شهر قشم، ظرفیت پذیرش 90 بیمار آلوده به کرونا برای شهرستان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به زمان پیش بینی شده برای پیک این بیماری تصریح کرد: احتمال شروع پیک مراجعه افراد مبتلا به کرونا ویروس از اوایل فروردین ماه سال آینده وجود دارد و مطابق پیش بینی ها حداقل تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا کند.
سخنگوی ستاد کرونا قشم ادامه داد: با اقدامات خوب صورت گرفته و با تلاش های شبانه روزی نیروهای درمانی شهرستان تاکنون مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در جزیره قشم گزارش نشده است و ما در وضعیت زرد قرار داریم.
بهزادی با بیان اینکه مطابق استانداردهای بهداشت جهانی به ازای هر 10 هزار نفر نیاز به سه تخت نقاهت وجود دارد،  خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک نقاهت گاهی با ظرفیت 50 تخت  در قشم تجهیز شده و در صورت افزایش آمار بیماران مبتلا کرونا از این مکان برای بهبود کامل بیماران بهبود یافته استفاده خواهد شد.
وی گفت: رسانه ها با افزایش آگاهی جامعه نسبت به این بیماری و تزریق امید به مردم می توانند اقدامات بزرگ و مفیدی را در راستای ایجاد امینت روانی و بهبود وضعیت سلامت بردارند.
سخنگوی ستاد کرونای شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی کرونا شرکت کنند.
گفتنی است نشست خبری اطلاع رسانی پیرامون اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم با حضور سخنگوی ستاد کرونای شهرستان و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و تعدادی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم با حضور بیش از 20 نفر از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قشم در محل مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.