با آغاز سال جدید؛

تداوم تولید ملزومات پزشکی در دو واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی

دو واحد تولیدی "افرند تاج" و "لوتوس تجارت" منطقه آزاد انزلی که از اوایل اسفندماه گذشته با اصلاح پروانه بهره برداری از معاونت اقتصادی سازمان و کسب مجوزهای لازم جهت تولید اقلام بزشکی و بهداشتی از وزارت بهداشت،سازمان غذا و دارو، و مدیریت غذا و داروی این سازمان، اقدام به تولید ماسک و لباس بیمارستانی کرده بودند، از دومین روز نوروز 99،فعالیت خود را در مسیر تأمین ملزومات مورد نیاز کادر بیمارستانی استان از سر گرفتند.

به گزارش فرینا، دو واحد تولیدی فوق،طی دو هفته گذشته موفق به تولید بالغ بر ۱۲۰ هزار عدد ماسک و ۲۵ هزار دست لباس بیمارستانی شدند و با عنایت به ظرفیت های موجود در این واحدهای تولیدی،در صورت تأمین مواد اولیه، امکان تولید روزانه بیش از ۲۰ هزار ماسک و هزار و 500 دست لباس بیمارستانی در دو شیفت کاری به منظور تأمین نیازهای موجود در این حوزه، وجود دارد.

بنا براین گزارش با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته میان سازمان منطقه آزاد انزلی و وزارت بهداشت، لباس‌های بیمارستانی تولید شده در این دو واحد از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت در اختیار بیمارستان‌های مورد نیاز و ذی‌صلاح قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر واحدهای تولیدی مزبور طی قراردادی که با اداره کل تأمین اجتماعی استان منعقد کرده‌اند، تعدادی از لباس‌های تولیدی را در اختیار بیمارستان رسول اکرم(ص) استان قرار داده‌ و تعدادی از خیرین منطقه و استان نیز با خرید لباس‌های بیمارستانی از این واحدها، ملزومات خریداری شده را در اختیار بیمارستان های شهید بهشتی شهرستان بندرانزلی، رازی رشت و دیگر بیمارستان‌های استان گیلان قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت در مورد اقدامات تولیدی این واحدها اینکه؛ با راه اندازی یک سالن جدید استریل، موفق به استریل نمودن کلیه‌ ملزومات پزشکی تولیدی‌ خود براساس استانداردهای وزارت بهداشت شدند و محصولات تولیدی را پس از استریل نمودن در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌های استان قرار می دهند.

گفتنی است با عنایت به شرایط تعطیلات نوروزی، معاونت اقتصادی و معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران،تمهیدات و تسهلایت لازم جهت ورود مواد اولیه به این واحد‌ها و خروج کالاهای تولیدی اتخاذ کرده‌اند تا فرایند کاری و تولید، و به تبع آن توزیع محصولات تولیدی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر 8 واحد تولیدی از مجموعه واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت در محدوده این منطقه؛ مشغول به تولید ملزومات بهداشتی و پزشکی از قبیل ماسک،لباس بیمارستانی،محلول و ژل ضدعفونی کننده و آب پرکلریک می باشند و براساس راهبردهای تعیین شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با تداوم این روند و افزایش ظرفیت تولید در این واحدها، تأمین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و واحدهای درمانی تابعه آن در سطح استان و کشور، کماکان در دستور کار سازمان قرار دارد.

گفتنی است مهندس سید مهدی نقوی؛ عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان به عنوان مدیر کشیک بهمراه مدیر گسترش و تسهیل تولید و فناوری پیشرفته، از این دو واحد بازدید کرده و مراتب آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی را به منظور هرگونه همکاری اعلام نمود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.