برگزاری مسابقه عکاسی در قشم با موضوع هفت سین و طعم مبارزه با کرونا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع سفره هفت سین بر ای تشویق شهروندان جزیره قشم جهت ماندن در خانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این مطلب دعوت از آحاد جمعیت جزیره قشم برای ماندن در خانه جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا قشم را یک ضرورت خواند و گفت: برای جلب همکاری و مشارکت مردم با برنامه های عمومی یک جامعه، بکارگیری ابزارهای فرهنگی با استفاده از فناوری های ارتباطی بسیار تاثیرگذار است.

به گفته کمساری، رشته عکاسی در میان اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و کودکان با توجه به دسترسی آسان آنها به موبایل های مجهز به دوربین بسیار طرفدار دارد و به همین جهت این مسابقه برای تشویق آنها به گرفتن عکس های متنوع از سفره هفت سین در منازلشان طراحی و راه اندازی است.  

وی رشته عکاسی را از مهم ترین و تاثیرگذارترین رشته های هنری خواند و با تاکید بر ضرورت فراگیری تخصصی این رشته برای علاقه مندان آن گفت: عکس گرفتن با دوربین موبایل در ظاهر کار ساده و پیش پا افتاده ای است که همه ما در زندگی روزمره آن را تجربه می کنیم، اما انتخاب سوژه، زاویه، مکان، فاصله و دهها مورد فنی عکاسی از یک طرف و آگاهی به تنظیمات دوربین از طرف دیگر از الزامات موفقیت در گرفتن عکس حتی با دوربین مبایل بشمار می رود.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرد که شهروندان جزیره قشم در طول تعطیلات نوروزی با برنامه ریزی متناسب با شرایط فعلی کشور و جزیره همراه با خانواده در کنار هم در خانه بمانند و از برنامه های فرهنگی هنری از طریق فضای مجازی استفاده مناسب ببرند.  

گفتنی است؛ در این مسابقه عکاسی که با موضوع هفت سین از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار می شود به کسانی که از هفت سین منزل شان عکس های هنری بگیرند و تا ششم فروردین 99 به شماره 09301502044 ارسال کنند روز 13 فروردین 99 نتایج اعلام و جوایز نقدی به پنج نفر اول برگزیده نفری یک میلیون ریال و کتاب به 20 نفر بعدی از طریق کارت به کارت و پست اهداء خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.