بررسی مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم

نماینده امور مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی این منطقه در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مدیران این سازمان و نماینده بازرگانان فعال در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، امیر سلکی در تشریح مباحث مطرح شده در این نشست با اعلام این مطلب افزود: در موضوع مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اینکه لایحه مربوط به آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، در این جلسه اظهار امیدواری شد که با تصویب در شورای نگهبان و ابلاغ آن از سوی مجلس به دولت، بخشی از دغدغه های فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در این خصوص رفع شود.
به گفته سلکی، در این لایحه، مناطق آزاد کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مستثنی شده اند که بطور قطع این موضوع می تواند مشوقی برای فعالیت تولیدکنندگان در این مناطق باشد و زمینه را برای کمک به رونق اقتصادی این مناطق فراهم بیاورد.
وی با اشاره به لایحه اصلاحیه ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور هم گفت: این لایحه هم که در نحوه فعالیت فعالان اقتصادی در این مناطق تاثیرگذار است درحال حاضر در مرکز پژوهش های مجلس در دست بررسی است و با توجه به شرایط خاص کشور که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال 99 در صحن علنی مجلس مطرح شود.  
سلکی همچنین با اشاره به پیگیری ها و رایزنی های خود با سازمان امورمالیاتی کشور در خصوص رفع برخی از دغدغه های مالیاتی فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم از برگزاری دو جلسه بعد از تعطیلات نوروز 99 خبر داد و گفت: این جلسات مربوط به بخش های بازرگانی و خدمات است و قرار است بخش تولید نیز جلسه ای با راس سازمان امور مالیاتی کشور برای پیگیری مسایل و مشکلات شان داشته باشد.
وی همچنین به استعلام های صورت گرفته از سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص حق العمل کاری و کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با آمدن جواب این استعلام ها شک و شبهه های موجود در این خصوص در میان فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم حل و فصل شود.
نماینده امور مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم درباره موضوع اجاره و مجوزهای اجاره داری هم در این منطقه گفت: همه کارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای ایجاد زیرساخت لازم برای این موارد در حال انجام است و پیش بینی می شود که تا اردی بهشت و در نهایت خردادماه سال 99 سامانه آن راه اندازی شود. 
گفتنی است؛ در این نشست عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت و امید عبدی مدیر امور مجامع حسابرسی داخلی سازمان منطقه آزاد قشم نیز نقطه نظرهای خود را در خصوص مسایل مالیاتی فعالان اقتصادی این منطقه مطرح کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.