غربالگری ۹۶ درصد از جمعیت شهرستان قشم توسط سامانه ۴۰۳۰

رییس کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از غربالگری ۱۴۷ هزار و ۴۵۴ نفر معادل ۹۶ درصد از جمعیت شهرستان قشم توسط سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی با اشاره جمعیت ۱۵۳ هزار نفری شهرستان قشم بیان داشت: همکاران ما در مراکز و پایگاه های سلامت شهرستان از طریق سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ و شماره همراه های اختصاص یافته به این طرح، ۹۶ درصد از ساکنان جزیره را از نظر احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ غربالگری کردند و راهنمایی های لازم را به افراد ارایه دادند.
بهزادی ادامه داد: استخراج شماره های تماس ساکنان جزیره به کمک سامانه سیب صورت گرفته و ۱۰۰ درصد روستاهای جزیره در این غربالگری شرکت داشتند. ۴ درصد باقیمانده جمعیت نیز از شهرهای درگهان و قشم به زودی در این غربالگری مشارکت داده می شوند.
وی اضافه کرد: همکاران ما توانستند با اجرای این طرح چندین مورد مشکوک به بیماری کووید 19 در سطح شهرستان را شناسایی کرده و به مراکز درمانی و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر قشم برای انجام تست های تشخیصی ارجاع دهند.
به گفته رییس کمیته خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، حدود ۳ هزار شماره تماس نیز پاسخگوی تماس های  ۴۰۳۰ نبوده اند که از آن ها درخواست می شود تا برای پایش سلامت خود به مرکز جامع سلامت شهید ذاکری شهر قشم و مرکز جامع سلامت شهر درگهان مراجعه کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.