سامانه ورود قشموندان "کیا" آغاز به کار کرد

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آغاز به کار سامانه ورود قشموندان "کیا" با هدف نظارت بر ورود قشموندان و کنترل و پیشگیری از شیوع کروناویروس خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اشاره به دستور اکید حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای تحلیل و طراحی سامانه ای برای پایش سلامت قشموندان در سفر عنوان داشت: سامانه پایش ورود ساکنان برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و با ثبت مشخصات قشموندان اجازه ورود از مبادی هوایی و دریایی را باتوجه به تراکم تردد در این مبادی صادر می کند.
وی در توضیح بیشتر افزود: باتوجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری پاندمیک راه اندازی سامانه کیا با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم به بررسی و پایش قشموندانی می پردازد که در سفر بوده و درخواست بازگشت به جزیره را دارند.
به گفته عباسی این افراد می توانند با ثبت اطلاعات هویتی خود در "سامانه  کیا" به آدرس  "QEA.Qeshm.ir" و این که از کدام مبدا قصد ورود به جزیره را دارند کد رهیگیری دریافت کرده و مجوز ورود به بنادر پهل- لافت حقانی و فرودگاه بین المللی قشم را دریافت دارند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: این افراد پس از ورود به جزیره با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در قرنطینه خانگی به سر برده و در صورت نیاز و بسته به شرایط سلامتی خود به نقاهتگاه  یا بیمارستان پیامبر اعظم(ص) معرفی می شوند.
گفتنی است، قشموندان می توانند با مراجعه به سامانه QEA.Qeshm.ir اطلاعات خود را برای دریافت مجوز ورود ثبت کنند و یا برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت این سامانه با شماره 07635252000 تماس حاصل نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.