ثبت نام بیش از ۱۱۰۰ تقاضای ورود در "سامانه کیا"

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت‌نام بیش از ۱۱۰۰ تقاضای ورود از سوی قشموندان در "سامانه کیا" برای ورود به منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اشاره به راه اندازی طرح "سامانه کیا" برای رعایت پروتکل های بهداشتی تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از هشتم فروردین ماه ۹۹ تا امروز اظهار داشت:  تاکنون یک هزار و ۱۳۹ تقاضا  از سوی قشموندان برای ورود از طریق سه مبدا بنادر پهل ـ لافت شهید ذاکری و فرودگاه بین المللی قشم در "سامانه کیا" ثبت نام کرده اند.
عباسی افزود: از این تعداد ۹۹۰  تقاضا تاییدیه گرفته که ۲۳۷ مورد از این تقاضاها با دریافت مجوز مطابق با دستورات بهداشتی و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تا این تاریخ وارد جزیره شده اند که  شامل ۵۰۹ قشموند می شوند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مشخصات افراد وارد شده پس از تائید نهایی از سوی شبکه بهداشت و درمان قشم در اختیار سامانه ارتباطی ۴۰۳۰  برای غربالگری تلفنی و اقدامات بعدی قرار می گیرد.
به گفته عباسی، با همکاری نیروی بسیج قشم و بسیج محلات، مراحل حفظ و رعایت قرنطینه خانگی افراد وارد شده به منظور ارتقا ضریب سلامت سایر ساکنان، تحت کنترل و مراقبت خواهد بود.
وی تاکید کرد: بررسی اطلاعات مبادی خروجی از نخستین روز اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون بیانگر حضور حدود۱۰ هزار قشموند در خارج از جزیره است و طراحی "سامانه کیا" نیز به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ و باهدف کنترل موج بازگشت این دسته از ساکنان برنامه ریزی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، نیروهای بسیج و بسیج محلات برای همکاری در کنترل ترددها و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تقدیر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.