تغییر وظایف فرهنگی با شیوع کرونا ویروس در اروند

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال نوروز با شیوع کرونا ویروس حوزه وظایف فرهنگی و اجتماعی نیز تغییر کرد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان با حضور در ویژه برنامه «نوروز اروند» سیمای مرکز آبادان؛ ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، خاطرنشان کرد: هر سال با نزدیک شدن به ایام سال نو معاونت فرهنگی در تدارک یک نوروز پر تحرک و شاد با اجرای برنامه های ویژه برای مهمانان و اروندنشینان بود اما امسال با شیوع کرونا ویروس ورق به گونه ای دیگر برگشت و حوزه وظایف فرهنگی و اجتماعی ما نیز تغییر کرد.

طمیمیان در ادامه افزود: امسال نیز از 3ماه قبل در تدارک تهیه برنامه های نوروزی از طریق یک فراخوان عمومی جهت جمع آوری ایده های ناب برای بردن جامعه به سمت شادی و نشاط اجتماعی بودیم که با حمایت از صاحبان ایده در اجرا به آنها کمک کنیم.

وی اظهار داشت: برای نوروز 1399 به طور ویژه بحث جشنواره اقوام را در برنامه داشتیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت فراگیر در جهان، کشور و در نهایت منطقه ما، وقت و انرژیمان را به سمت فعالیت های مبارزه و پیشگیری از این بیماری نظیر عملیات ضدعفونی معابر شهری و کمک به دانشکده علوم پزشکی در بحث پیشگیری و روند بهبود بیماران ، بردیم.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به اینکه روز‌های سخت کرونایی را می‌گذرانیم، تولیدات فرهنگی و هنری مجازی را بهانه ای برای خانه ماندن شهروندان دانست و اظهار داشت:  معاونت فرهنگی با ساخت برنامه های مشترک با صدا و سیما و بخشی هم در فضای مجازی و میدانی در ایام نوروز تلاش کرد این بحران را به فرصت تبدیل نموده تا بتوانیم با خلاقیت و نوآوری سبک دیگری از تفریح و سرگرمی را همه با هم در خانه تجربه کنیم.

طمیمیان تصریح کرد: بخشی از این برنامه ها را در امور فرهنگی پیش بردیم و تمام گروه ها و هنرمندانی که در بحث آموزش و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از این ویروس ایده های خلاقانه داشتند را حمایت کردیم.

وی همچنین در خصوص ضدعفونی معابر و محلات منطقه توسط این سازمان توضیح داد: قریب به یک ماه است که سازمان منطقه آزاد اروند هر شب علاوه بر توزیع مواد ضدعفونی برای نیروهای مردمی و جهادی، به شکل پیوسته محلات و معابر شهرهای آبادان و خرمشهر را با کمک نیروهای آتش نشانی شهر ک های صنعتی و سایت شلمچه، ضدعفونی و گندزدایی می کند و این امر تا پایان بحران پیش آمده ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: نزدیک به یک میلیارد یک صد میلیون تومان نیز در بحث تجهیز آزمایشگاه ویروس شناسی و سایر بخش هایی از دانشکده علوم پزشکی آبادان که نیاز به همکاری داشتند، حمایت شد.

طمیمیان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف طی ایام نوروز در محل سازمان منطقه آزاد اروند فی مابین دست اندرکارانی که می توانستند صاحب نقش و اثر در بحث مبارزه با کرونا ویروس باشند، اضافه کرد: معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تولید الکل و مواد ضدعفونی برنامه ریزی بسیار خوبی را با توجه به اینکه در ابتدای شیوع این بیماری در منطقه با مشکل موادضدعفونی و الکل مواجه بودیم، انجام داد و با درایت این معاونت و سرمایه گذاران بخش تولیدی، مشکل موجود حل و کارخانجات ما با فعالیت 3 شیفت همچنان در حال انجام کار هستند و  به یاری خدا هیچ کمبودی از این بابت نداریم.

وی از نقش آحاد مردم در مبارزه با شیوع کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه مردم در حوزه های مختلف تلاش کردند بتواند نقشی موثر در ریشه کن کردن و جلوگیری از انتشار این ویروس داشته باشد؛ من وظیفه خود می دانم از آحاد مردم تشکر کنم که با ماندن در خانه کمک بزرگی به ستاد مبارزه با این ویروس نمودند.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از نیروهای سپاه، بسیج و جهادی نیز که به صورت شبانه روزی وقت گذاشتند و به هر نوعی که توانستند کمک کردند، بطور ویژه قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: اصجاب رسانه و خبرنگاران بومی از جمله کسانی بودند که در این ایام سخت مثل بحران های گذشته نظیر سیل پا به پای مسئولین و مردم آمدند و هرآنچه که از دستشان برمی آمد انجام دادند که از این تریبون به آنها خسته نباشید و خدا قوت می گویم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.