ایجاد 6055 فرصت شغلی در سال 98

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس سیاست ها و پیگیری های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سال 98 افزون بر 6 هزار و 55 فرصت شغلی در قشم ایجاد شد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب افزود: افزون بر دو هزار و 237 نفر معادل  37 درصد کل این فرصت ها، برای نخستین بار توانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.
رنجبری ادامه داد: این فرصت ها که در حوزه های صنعت، اصناف، عمران، شیلات و کشاورزی و خدمات ایجاد شده، وضعیت اشتغال را در جزیره قشم بطور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده است.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از پرداخت بیمه بیکاری به 189 نفر از کارگرانی که به دلایل مختلف شغل شان را در سال 98 از دست دادند، خبر داد و گفت: همچنین در این سال به بیش از ۵۳۲ فقره شکایت کارگران از کارفرمایان رسیدگی شد که ۶۴ مورد آن مربوط به حوادث ناشی از کار بود.
به گفته وی، از مجموع این شکایات ۲۰۹مورد به هیات حل اختلاف ارجاع  و  ۳۲۳ مورد نیز منجر به سازش دوطرف و رفع اختلاف ها شد.
رنجبری درباره خدمات مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به اتباع خارجی در جزیره قشم در سال گذشته عنوان داشت: در این سال افزون بر یک هزار و 620 تبعه خارجی در قشم ساماندهی شدند.
 مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تعداد کل مکاتبات این مدیریت در سال گذشته را افزون بر پنج هزار و 877 مورد اعلام کرد و گفت: پرسنل شاغل در این مدیریت در سال 98 با همت، تلاش  و جدیت زیاد به امور مرتبط با اشتغال، که یکی از دغدغه های اصلی جوامع امروز بشمار می رود، رسیدگی کردند و امید است که در سال 99 هم که از سوی رهبر انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده، با همکاری و هم افزایی همه دستگاه های ذیربط، گام های بلندی برای افزایش اشتغال در قشم برداشته شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.