برگزاری نشست "هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا" و برنامه های گمرک در سال جهش تولید

وزیر اقتصاد در نشست "هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا" و برنامه های گمرک در سال جهش تولید اظهار داشت: گمرک در جایگاه مرزبان اقتصادی کشور، در صادرات غیرنفتی به عنوان موتور رشد اقتصادی و همچنین در تسهیل واردات کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه که حدود 85 درصد واردات کشور را شامل شده و سهم مهمی در فرآیند تولید کشور دارد، نقش ویژه ای در اقتصاد کشور ایفا می نماید.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه حداقل کردن کنترل های مزاحم و بکارگیری کنترل های غیر مزاحم و هوشمند، سیاستی است که در گمرک دنبال می شود، اظهار داشت: نمونه آن استفاده ازRFID  به صورت الکترونیکی است.
دژپسند افزود: پیگیری این سیاست سبب تسریع و تسهیل ترخیص کالاها از گمرکات کشور شده است و نمونه آن ترخیص کالاها ظرف مدت 48 ساعت است که رتبه کشور را در شاخص های جهانی از جمله در تجارت فرامرزی ارتقاء داده است.
وزیر اقتصاد گفت: علاوه بر این، گمرک با پیگیری این سیاست،  نقش برجسته ای در کشفیات و مبارزه با قاچاق کالا و همچنین بهبود محیط کسب و کار ایفا کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.