منطقه آزاد قشم با تمام قوا با صدمات ویروس کرونا مقابله می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان با تمام قوا در مقابل صدمات و خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا خواهد ایستاد و همانطور که در گذشته در مقابل همه بی مهری ها، جوسازی ها و مشکلات عدیده مالی تسلیم نشده است، در مقابل این پدیده نیز تسلیم نخواهد شد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در جمع هتلداران قشم افزود: تاریخ نمونه های مشابه بحران شیوع ویروس کرونا را به خود دیده است و ما تا زمانی که واکسن این ویروس کشف نشده است باید با این پدیده مقابله و فعالیت های خودمان را با آن هماهنگ کنیم.

مومنی با اشاره به برنامه های مفصل سازمان منطقه آزاد قشم در بحث توسعه صنعت هتلداری و گسترش کمی و کیفی اماکن اقامتی در جزیره قشم تصریح کرد: تا آخر سال گذشته برنامه ریزی کرده بودیم که افزون بر 11هتل جدید در جزیره راه اندازی شود و حتی برخی از صاحبان این پروژه ها تجهیزات و امکانات هتل شان را نیز خریداری کرده بودند که متاسفانه با بروز بحران کرونا همه این برنامه ها متوقف شد.

وی از هتلداران قشم خواست براساس شرایط فعلی و سناریوهایی که سازمان منطقه آزاد قشم برای دوره کرونا و پساکرونا طراحی خواهد کرد با این سازمان همکاری و طرح ها و پیشنهادات خود را برای شروع فعالیت ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه امسال در قشم برای برنامه، یکی عید عقب افتاده نوروز 99 و دیگری عید نوروز 400 تدارک دیده خواهد شد، تصریح کرد: هتل داران برای تعطیلات این دو عید برنامه ریزی کنند، مسافران و گردشگران را با برنامه های مختلف به جزیره خواهیم آورد.
براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این سازمان در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا که با تامین اعتباری بالغ بر50 میلیارد ریال انجام شده است، ارائه کرد و گفت: با تمهیدات و هدایت های مدیرعامل سازمان امروز در جزیره قشم از نظر تامین مواد غذایی، اقلام بهداشتی و امکانات و تجهیزات پزشکی بخصوص تخت بیمارستانی در بهترین شرایط قرار داریم و با 28نفر تست مثبت و بدون فوتی از موفق ترین مناطق کشور در بحث مهار این ویروس هستیم.

بنا براین گزارش عبدالباسط رضوانی مدیرعامل جامعه هتل داران قشم نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا به تاثیر این پدیده به اقتصاد هتلداری در قشم اشاره کرد و با برشمردن خسارت های ناشی از توقف مسافرت به قشم از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواست در بحث معافیت پرداخت حق بیمه پرسنل هتل ها، تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم بهره، بخشودگی در پرداخت قبوض حامل های انرژی، تمدید پروانه و موارد دیگر دستورات مقتضی صادر کند.
این گزارش حاکیست که علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آثار بی سابقه بحران شیوع کرونا بر صنعت گردشگری دنیا، ایران و جزیره قشم خواستار همفکری و همکاری در جهت جبران خسارت حدود سه هزار نفر از فعالان گردشگری جزیره قشم شد.
در ابتدای این نشست حسین مرادی مدیرروابط عمومی و  امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز طی سخنان کوتاهی با خوش آمد گویی به اعضای جامعه هتل داران قشم هدف از تشکیل این نشست را بررسی تاثیرات بحران شیوع کرونا بر صنعت هتل داری قشم و هم اندیشی در خصوص نحوه شروع فعالیت هتل های این جزیره اعلام کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.