اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

برنامه‌های منطقه آزاد کیش در سال «جهش تولید»

سازمان منطقه آزاد کیش تلاش می‌کند تا با در نظر گرفتن شرایطی که کرونا برای سیستم‌های مختلف به وجود آورده و خواهد آورد، آمادگی لازم برای رویارویی با جهان پس از کرونا را داشته باشد و با برنامه ریزی برای حوزه های مختلف برای تحقق شعار سال در این منطقه قدم های موثری بردارد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد ۲۴، منطقه آزاد کیش با در نظر گرفتن حوزه‌های مختلف و موثر در این منطقه شامل حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی، گردشگری، مدیریت خدمات شهری، خدمات بندری و فرودگاهی، حمل و نقل هوایی، آموزش، فن آوری و پژوهش، برنامه‌های خود را برای تحقق بخشیدن به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" نامگذاری شد پیگیری کند و درصدد است تا مسیر سال ۹۹ را به مانند سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی و استفاده درست از نیروی انسانی خود طی کند.

نکته حائز اهمیت این است که سازمان منطقه آزاد کیش تلاش می‌کند تا با در نظرگیری شرایطی که کرونا برای سیستم‌های مختلف به وجود آورده و خواهد آورد، آمادگی لازم برای رویارویی با جهان پس از کرونا را داشته باشد و در همین راستا سعی کرده تا اقدامات لازم را پیش بینی و تدوین کند.

منطقه آزاد کیش در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری علاوه بر توجه ویژه به جهش تولید، برنامه‌های خود را در راستای بحران کنونی که جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند در نظر گرفته است و تلاش تا با محاسبه زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کیش و تعاملی که با مراجع قانونگذار دارد خسارات به وجود آمده را تا حد امکان جبران کند. این منطقه با هدف کاهش اثرات مخرب هزینه‌های تحمیل شده بحران کرونا بر تولید برنامه‌های حمایت از تولید خود را با محوریت اهدافی همچون حذف ضوابط اجرایی زائد با الکترونیکی کردن درخواست سرمایه گذاری صنعتی، حمایت و پشتیبانی از واحد‌های صنعتی فعال در حوزه دارو و بهداشت جزیره، حمایت و ارائه تسهیلات لازم جهت جذب کسب و کار‌های صنعتی کوچک و زودبازده، تشکیل ستاد تسهیل تولید و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داده است.
در حوزه فرهنگی و اجتماعی آنچه سازمان منطقه آزاد کیش به آن توجه می‌کند حمایت از رسانه‌ها و تولیدات چند رسانه‌ای با موضوع شعار سال است و علاوه بر آن با اجرای پروژه‌هایی همچون بازار فیلم کیش با هدف توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی جوامع محلی برای تولید ارزش تلاش می‌کند و از همه مهمتر با برگزاری بخش‌های ویژه در جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی با موضوع شعار سال برای فرهنگ سازی و توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی جوامع محلی در جهت تولید ارزش قدم‌های موثری برخواهد داشت.

سازمان منطقه آزاد کیش برای دوران پساکرونا و در مسیر سال جهش تولید برنامه‌هایی را برای حوزه گردشگری نیز در نظر گرفته است. احیا و ساماندهی ابنیه و محوطه‌های تاریخی، توسعه و ساماندهی محور تاریخی میراث فرهنگی و اجرای پروژه‌های ساخت بازارچه دائمی آموزش، تولید و عرصه صنایع دستی، ارتقاء سامانه گردشگری، حمایت از تولید آثار سینمایی در حوزه مزیت رقابتی گردشگری منطقه برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری از جمله برنامه‌های این منطقه در حزوه گردشگری است.

سازمان منطقه آزاد کیش همچنین توجه ویژه‌ای به مدیریت خدمات شهری داشته و معتقد است می‌بایست تمهیدات خاصی در مدیریت شهری در دوران پساکرونا اندیشیده شود چرا که ممکن است بحران‌های مشابهی را در آینده داشته باشیم. تهیه و تنظیم برنامه‌ای منسجم و منظم برای پاکسازی و شستشوی کامل شهر برای رفع آثار و موارد ضدعفونی و جلوگیری از آسیب به کیشوندان و گردشگران، توسعه زیرساخت‌ها، فضا‌ها و امکانات ورزشی، کاهش هزینه‌ها در سطح و سطوح مدیریت شهری با توجه به کرونا بر کاهش درآمد‌های شرکت و ضرورت برقراری موازنه بین درآمد‌ها و هزینه‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده این سازمان برای این حوزه است.
 
در حوزه خدمات بندری و فرودگاهی نیز توسعه خدمات بندری و فرودگاهی و ارتقاء خدمات، توسعه زیرساخت‌ها در قالب بسته‌های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی، هوشمندسازی یکپارچه عملیات هوانوردی و غیرهوانوردی فرودگاه بین المللی کیش و... مدنظر است.

منطقه آزاد کیش همچنین در نظر دارد در حوزه حمل و نقل هوایی، از طریق توسعه سرمایه انسانی، اصلاح ساختار سازمانی و ارتقای استاندارد‌های عملیاتی موجب توانمندسازی داخلی در این زمینه شود. آمادگی برای ورود و عرضه در بورس، توسعه شبکه پروازی و توسعه ناوگان، ایجاد و طراحی مسیر‌های سودده جدید تنها بخشی از برنامه‌های این سازمان در این حوزه هستند.

در حوزه آموزش، فن‌آوری و پژوهش منطقه آزاد کیش نیز، تغییر و مهندسی مجدد فرآیند‌های آموزشی موسسه آموزشی علوم و فنون کیش و توجه ویژه به آموزش آنلاین، توسعه و راه اندازی دپارتمان‌های زبان غیرانگلیسی، برگزاری رویداد نیاز‌های فناورانه منطقه آزاد کیش و... از برنامه‌های این سازمان برای دوران پساکرونا و در راستای سال جهش تولید محسوب می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.