توسط هیات سرمایه گذاری خارجی؛

تصویب بیش از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد انزلی و چابهار

در دویست و چهل و دومین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی، ضمن بررسی گزارشات و چالش های سرمایه گذاری خارجی در کشور، بیش از 40 پروژه سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد چابهار و انزلی بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش فرینا، این جلسه که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی، و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بیش از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد انزلی و چابهار، توسط هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه، رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی گزارشی در خصوص عملکرد تصویب سرمایه گذاری های خارجی در سال های اخیر ارائه نمود.

سید علی محمد موسوی در ادامه با مثبت دانستن برجام بر حوزه جلب سرمایه گذاری خارجی و همچنین تاثیر سوء تحریم های ظالمانه آمریکا در این نوع سرمایه گذاری ها طی 2 سال اخیر در کشور مواردی را مطرح کرد.

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز ضمن تبیین موقعیت و جذابیت های سرمایه گذاری در کشور در مقایسه با کشورهای همسایه، بر لزوم ایجاد مشوق های مناسب جهت غلبه بر محدودیت های ایجاد شده در محیط سرمایه گذاری کشور با توجه به محدودیت های تعاملات مالی و سیاسی بین الملل تاکید کرد. 

در ادامه این نشست، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در خصوص تاثیر دیپلماسی بین المللی و لزوم اقدام جدی و برنامه ریزی خاص جهت غلبه بر شرایط فعلی به منظور تحقق سرمایه گذاری خارجی مطالبی ارائه نمود.

بررسی موانع و چالش های سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد از دیگر موضوعاتی بود  که توسط متخصصین حاضر در جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.
گفتنی است؛ در این جلسه، 41 پروژه سرمایه گذاری خارجی به ارزش حدود 800 میلیون یورو بررسی و مصوب گردید؛ که از این بین 2 پروژه سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد چابهار و انزلی به ارزش بیش از 300 میلیون یورو به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

همچنین 2 اصلاحیه سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی نیز مورد تصویب هیات مذکور قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.