جهش دستاوردهای فناوری در منطقه آزاد قشم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بودجه ویژه ای از طرف این معاونت به فاز یک پروژه تاسیس مرکز شتاب دهی شهر هوشمند قشم اختصاص داده شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اعلام این مطلب ضمن اشاره به استقبال معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دستاوردهای فناوری منطقه آزاد قشم افزود: این بودجه برای واحدهای فناوری و تجهیز این مرکز اختصاص یافت.
عباسی درخصوص موارد مطرح شده در این دیدار به ارائه یک گزارش درباره اقدامات صورت گرفته درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: در این گزارش به موفقیت منطقه آزاد قشم در ساخت و تولید  تجهيرات مقابله با كرونا  اشاره شد.
وی بخش دیگر این گزارش را راه اندازی سیستم کیا برای بررسی شرایط افراد متقاضی ورود به جزیره قشم و صدور ویزا برای انها و همچنین کنترل مبادی ورودی جزیره به عنوان یکی دیگر از موفقیت های منطقه آزاد قشم در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه مجموع این گزارش مورد استقبال معاون رییس جمهوری قرار گرفت، تصریح کرد: دکتر ستاری از اینکه سازمان منطقه آزاد قشم به درستی و با موفقیت از شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم جلوگیری کرده است اظهار رضایت کرد.
عباسی همچنین از موافقت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تمدید اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار به واحدهای مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم در این دیدار خبر داد و گفت: به دستور دکتر ستاری قرار شد میزان این اعتبار از سقف فعلی بالاتر برود.
وی همه این دستاوردها را مرهون درایت و تلاش های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواند و یادآور شد: با دعوت ایشان قرار شد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین فرصت برای بازدید  از موفقیت های سازمان منطقه آزاد قشم به این منطقه سفر کنند.
گفتنی است؛ در دیدار حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران،  پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد و دیجیتال و هوشمندسازی این معاونت و علی یدقار مشاور مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.