در ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه شورای معاونین وزارت راه عنوان شد؛

افزایش 45 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: میزان تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) 45 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در جلسه ویدئوکنفرانس به ریاست اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهوری درباره عملکرد بندر امام خمینی(ره)، گفت:حدود 45 میلیون تن کالا با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است که 15 میلیون و 700 هزار از آن را کالاهای اساسی تشکیل می دهد که در مقایسه به مدت مشابه 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
عادل دریس با بیان اینکه 14 میلیون و 500 هزار تن از کالاهای اساسی وارد کشور و توزیع شده است، گفت: این محموله ها از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شده که رشد 16 درصدی در بخش جاده ای و 22 درصدی در بخشی ریلی به دنبال داشته است.
دریس افزود: تاکنون(از ابتدای سال جاری)، 1 میلیون و 400 هزار تن کالای اساسی از جمله دانه های روغنی، کنجاله سویا، ذرت و ... تخلیه شده است و با همکاری ها و هماهنگی های متعددی که با ارگان های اجرایی و ذیربط در فرآیند حمل و نقل به عمل آمده، ضمن بازنگری در فرآیندهای جاری زمینه را برای تسریع و تسهیل خروج کالا فراهم شده است و به دنبال همکاری های بین بخشی، 980 هزار تن کالای اساسی به درون کشور انتقال داده شد که رشد 56 درصدی داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تأکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت های حمل و نقل جاده ای و ریلی، خاطرنشان کرد: با همکاری بین بخشی 18 درصد در ناوگان ریلی و 45 درصد در ناوگان جاده ای رشد را در زمینه حمل و نقل کالا شاهد هستیم.
دریس میزان کالای اساسی موجود در بندر را بالغ بر 3 میلیون و 145 هزار تن عنوان کرد که از 45 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار بوده است که با توجه ورود کشتی های متعدد حامل کالاهای اساسی به بندر و حجم بالای عملیات هدایت، پهلو دهی و تخلیه کشتی های ورودی بر لزوم تسریع هرچه بیشتر در فرآیندهای خروج کالا ضمن بازنگری مجدد در فرآیندهای جاری تأکید کرد.

همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی

استاندار خوزستان هم با اشاره به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس مدیران بنادر کشور با اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهوری، اظهار داشت: در این نشست ضمن اینکه وضعیت جاری تخلیه و بارگیری، انبارش و خروج کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) به اطلاع مقامات کشور رسانده شد.
غلامرضا شریعتی با ابراز خرسندی از همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی ذیربط خوزستان در زنجیره تأمین کالا، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به مجموع شرایطی که بر کشور حاکم است، همانند سال گذشته هماهنگی های بین بخشی برای برطرف کردن مشکلات و چالش های پیش رو برای تأمین ناوگان مورد نیاز برای خروج محموله ها از بندر امام خمینی(ره) و حمل محصولات کشاورزی استان خوزستان صورت گرفت و با هماهنگی های ایجاد شده بین دستگاه های اجرایی، تا کنون موفق شده ایم نهاده های کشاورزی را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

حذف موانع برای ترخیص کالاهای اساسی

همچنین ناظر گمرکات خوزستان بیان داشت: گمرکات استان خوزستان سعی کرده موانعی که در مسیر انتقال کالا تشخیص داده شده با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط حذف کند.
غلامرضا بلوطی میرزا، افزایش میزان خدمات گمرکی در مسیر ترخیص کالا و کاهش موانع در آن را از اهم اقدامات گمرکات خوزستان عنوان کرد و افزود: فرآیند ترخیص کالا به طور 24 ساعته در حال انجام است و با تعامل با سایر ارگان ها و دستگاه های ذیربط موفق شده ایم مسیر خروج کالا را تسهیل کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.