توزيع بسته هاي حمایتی سازمان منطقه آزاد اروند ميان خانواده های کم برخوردار

با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بسته حمایتی در اختیار اقشار کم برخوردار تحت پوشش نهادهای حمایتی، قرار گرفت.

به گزارش فرینا، کشور ما این روز ها همچون دیگر کشورهای جهان درگیر مهمان ناخوانده ای به نام کرونا شده است، ویروسی که در کنار تمام مشکلاتی که در پی داشته، خانواده های کم برخوردار را بیش از پیش با مشکلات معیشتی مواجه کرده است. در همین راستا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در یک اقدام مثبت با در نظرگرفتن بسته حمایتی و دستور واریز یکصد هزارتومان به ازای هر نفر از اعضای خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی، یک گام خداپسندانه در جهت کمک به این قشر آسیب پذیر برداشت.

اسماعیل زمانی ضمن اظهار تألم از بحران ایجاد شده و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد بخش عمده ای از خانواده ها خصوصا خانوارهای کم برخوردار، اظهار داشت: این روزها شرایط به گونه ای رقم خورده که افراد زیادی درگیر مشکلات معیشتی شده اند، ما در سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به امکاناتی که داشتیم و در حد توان تلاش کردیم تا در کنار حمایت از دانشکده علوم پزشکی و کادر درمانی ، سهمی هرچند کوچک در حمایت از خانواده های کم برخوردار منطقه نیز داشته باشیم.

سعید ایثاری رئیس بهزیستی آبادان در توضیح اینکه چه تعداد از مددجویان مشمول دریافت این بسته حمایتی شده اند، گفت: بخش توانبخشی شامل ۲۳۳۱پرونده و اجتماعی نیز شامل ۵۷۳۰خانوار می شود که به عبارتی روی هم رفته سازمان منطقه آزاد اروند برای بیش از ۱۵ هزار نفر مبلغ یکصد هزارتومان، واریز نموده است.

ایثاری خاطرنشان کرد: این افراد تحت نظارت و پوشش مستمری بگیران سازمان بهزیستی محسوب می شدند که به لحاظ معیشتی با توجه به مشاغل خردی که دارند، در این ایام مشکلات معیشتی فراوانی برایشان ایجاد شده است.

به گفته وی افراد مشمول حمایت، بیشتر شامل زنان سرپرست خانوار و یا افرادی که مشاغل شان تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، می شدند که خوشبختانه با تمهیدی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اندیشید، توانستند کمکی به این افراد در شرایط کنونی داشته باشند.

لیلا هفت جوش رئیس بهزیستی خرمشهر نیز با ابراز خرسندی از اقدام سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: این مبلغ به حساب تمام افراد تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر و بر اساس بعد خانوار و حقوقی که دریافت می کنند، واریز شد.

هفت جوش آمار افراد تحت پوشش بهزیستی خرمشهر که این مبلغ را دریافت نمودند ۶۲۵۶ خانوار عنوان کرد و افزود: این افراد بیشتر افراد معلول و ناتوان و زنان سرپرست خانواده هستند که به سازمان منطقه آزاد اروند معرفی شدند.

وی از این خبر داد که ابتدا قرار بود بسته های بهداشتی تهیه و در اختیار این خانواده ها قرار گیرد که با توجه به شرایط بحرانی و شیوع کرونا ویروس این اقدام خود باعث ایجاد ازدحام از سوی مددجویان می شد از همین روی به واریز وجه نقد، تغییر پیدا کرد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگر نهاد حمایتی است که خانواده های بسیاری را تحت پوشش خود دارد که این روزها بر نیازها و مشکلاتشان همچون دیگر مردم افزوده گشته.

علی ناصرزاده رئیس کمیته امداد خرمشهر در همین راستا می گوید: در شرابط بحران کنونی حرکت انسان دوستانه مدیرعامل و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند که پیگیر این موضوع شدند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

ناصر زاده تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر را ۲و هزارو ۶۸۰ خانواده عنوان کرد و افزود: این خانوارها در مجموع شامل ۵هزارو ۵۱۹ نفر شدند که مبلغ یکصد هزارتومان به حسابشان واریز شد.

او ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی هر چه بیشتر؛ امکان تکرار این طرح تا پایان بیماری همه گیر کویید ۱۹ و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، وجود داشته یاشد.

احمد طی پور ریاست کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبادان نیز معتقد است: اهتمام و اولویت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر همکارانشان به خانواده های کم برخوردار علی رقم مشکلات فراوانی که دارند و کمبود اعتباری که همه ما از آن مطلع هستیم در این شرایط بسیار به موقع و ارزشمند بود و توانست بخشی از آلام این خانوارها را کم کند.

وی همچنین تعداد مددجویان مورد حمایت این طرح در کمیته امداد امام خمینی آبادان را ۸هزار و ۱۰ نفر عنوان کرد که شامل ۳ هزار و۸۸۷خانوار می شوند.

شایان ذکر است این مبلغ به حساب تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی در شهرستان های اروندکنار و مینو شهر نیز واریز گردید.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.