توسعه جزیره در هم راستایی اهداف دهیاری ها با منطقه آزاد قشم

نخستین جلسه مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران محدوده شماره دو این سازمان با محتوای هم راستایی اهداف دهیاری ها با منطقه آزاد قشم جهت دستیابی به توسعه همه جانبه جزیره با محوریت شهر درگهان در سال جدید تشکیل شد.

به گزارش فرینا، مدیر امور درگهان این سازمان در جلسه مذکور که با حضور دهیاران روستاهای هلر، گیاهدان، رمکان، جی جیان، کووه ای، زیرانگ و ریگو برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های منطقه آزاد قشم برای اجرای پروژه های بهسازی روستایی، راهسازی، توسعه فضای سبز و ارتقا سیما و منظر روستایی بیان داشت: در سال جاری به منظور تسهیل در انجام امور و بالا رفتن سرعت اجرای پروژه ها، آن ها را براساس اولویت های مورد نظر به پروژه های متوسط و کوچک تقسیم بندی کرده و با مشارکت دهیاری ها و منطقه به اجرا درخواهیم آورد. 
امیر سلکی، بر لزوم ارایه بودجه دهیاری ها و سازمان منطقه آزاد قشم در این حوزه تا پایان اردیبهشت ماه تاکید کرد و افزود: مشارکت این دو بخش اصلی ترین رکن موفقیت در رسیدن به توسعه عمران روستایی مورد نظر در سال جدید است.
به گفته سلکی، استفاده از منابع مشترک و تقسیم درآمدها، حفظ جایگاه حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری ها و هماهنگ شدن با سیاست های سازمان و اهداف تعیین شده توسط دهیاری ها موارد مهم دیگری است که با رعایت آن ها می توانیم شاهد رشد هماهنگی و همکاری برای داشتن جزیره ای زیباتر باشیم.
وی همچنین با اشاره به برنامه های عملیاتی امسال گفت: پیگیری توسعه منطقه صنعتی روستای رمکان و دعوت از مردم و اطلاع رسانی برای افزایش سرعت در انجام احراز مالکیت های روستایی و شهری با پر کردن فرم های ماده 3 قسمتی از این برنامه هاست که باید در سال جاری محقق شود.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: هماهنگ بودن دهیاران با نیروهای گشت اراضی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، نظافت بلوارهای اصلی بندرلافت به درگهان و قشم، نظافت و جمع آوری پسماندها در مسیر دسترسی فرودگاه به سمت درگهان و قشم و ساحل جنوبی، همچنین نگهداری از سازه های ساخته شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم در سطح جزیره از دیگر اقدامات مورد نظر در سال 99 است.
سلکی در پایان ضمن دریافت درخواست ها و بررسی مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران عنوان داشت: امید است با تعامل خوب و قرار گرفتن در کنار یکدیگر بتوانیم به رفع مشکلات پرداخته و توسعه جزیره را در زمینه های مختلف عمرانی و اقتصادی رقم بزنیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.