صدور مجوز سرمایه گذاری 376 میلیارد ریالی در بخش گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سال گذشته، مجوز سرمایه گذاری 376 میلیارد ریالی در حوزه های اقامتی و مجموعه تفریحی و پذیرایی این منطقه صادر شده است.

به گزارش فرینا به نقل از برنا آذربایجان غربی، مهدی عبدالله زاده گفت: درسال رونق تولید، مجوز سرمایه گذاری 376 میلیارد ریالی در حوزه های اقامتی (هتل و اقامتگاه بوم گردی) و مجموعه تفریحی و پذیرایی در بخش گردشگری این منطقه صادر شده است.
به گفته عبدالله زاده، در سال 1398 عملیات اجرایی مجموعه تفریحی ـ ورزشی سایت کارتینگ و باگی در محور گردشگری روستای “گجوت” با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال آغاز شده است که در راستای مطالعات 4 مجموعه تفریحی ـ گردشگری ارس، 4 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید براینکه این مجموعه ها شامل، مرکز تفریحات آبی و ساحلی ارس، تالاب عرب گلی، سایت ماهیگیری و تفریحی و بهسازی دایک خاکی پلدشت است، تصریح کرد: سال 98، برای ادامه مرمت کاخ موزه باغچه جوق مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، که روند مرمت این کاخ طی سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار است.
عبدالله زاده در ادامه با اشاره به روند تکمیل پروژه آبگرم طبیعی شوط و مجتمع توریستی و آب درمانی این آبگرم، گفت: هم اکنون این پروژه از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه در جهت تسهیل صدور فرآیند پروانه بهره برداری برای فعالین این حوزه در منطقه آزاد ماکو و جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه های اجرایی یکپارچه سازی برای صدور مجوزهای لازم صورت گرفت، افزود: انجمن حرفه ای هتل داران و مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو تشکیل شد که هدف از تشکیل این انجمن ساماندهی و نظامند شدن فعالیت های مراکز اقامتی سطح منطقه در راستای حفظ منافع مشروع و قانونی آن‌ها و بستر سازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیردولتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری در منطقه و ارتقای سطح کیفیت خدمات این مراکز است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.