مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان:

نقش موثر جوامع محلی در توسعه منطقه

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به اینکه نگاه ما این است که در این منطقه ویژه اقتصادی فنس ها را برداریم، گفت: منظور از برداشتن فنس، نه به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ فکری است، معتقدم هر توسعه ای که اتفاق می افتد توسعه جامعه محلی هم باید به همراه خود داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مسعود پاکزاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارسیان، افزود: روز کار و کارگر، روز قدردانی از قشر زحمتکش جامعه است که چرخ عظیم عمران و اقتصاد و خودکفایی با تلاش و زحمت های آنها می چرخد.
پاکزاد تصریح کرد: حضور مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو که فردی کاردان است و تجربه زیادی در امور اقتصادی و سرمایه گذاری دارد را در این جلسه به فال نیک می گیریم.
وی با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای دنیا امکانات متفاوتی دارند، به طور مثال انگلستان با داشتن زغال و مدیریت درست بر آن، اوضاع اقتصادی خوبی دارد، حال آنکه آفریقا با داشتن الماس ولی نداشتن مدیریت درست برآن، اوضاع اقتصادی خوبی ندارد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با بیان اینکه پس داشتن امکانات زیاد، بدون مدیریت درست معنا پیدا نمی کند، اضافه کرد: لازمه توسعه یک ابزار و دیگری که مهمتر است نیروی انسانی است. با توجه به اهمیت نقش منابع انسانی در رشد و توسعه سازمان، این نیروها باید به درستی انتخاب، آموزش و پایش شوند و پس از این فرایند به عنوان یک راهکار واقعی و عملی است که ما به جهش تولیدی که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، دست پیدا کنیم.
پاکزاد با اشاره به حمایت های رئیس هیات عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، گفت: بدین وسیله مراتب تقدیر خود را بابت تمامی تلاش ها و پیگیری هایش در همه موارد به خصوص اجرای طرح همانندسازی حقوق برای کارگران شرکتی که باعث شادی در بین پرسنل شرکت شد، را اعلام می دارم.
وی با بیان اینکه 285 میلیارد تومان در بحث زیرساخت برای سال 99 هزینه خواهد شد، گفت: پروژه های زیر ساختی متعددی از جمله ایستگاه تقلیل فشار گاز، جاده پسکرانه، خط انتقال برق،کنترل سیلاب را در سال 99 به همت سازمان ایمیدرو و با حمایت استاندار هرمزگان آغاز خواهد شد و انجام این پروژه ها تحولی را در بحث زیرساخت‌ها ایجاد خواهد کرد که می تواند نقش مهمی در اشتغال شهرستان ایفا کند و افق آینده خوبی را برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان رقم زند.
 مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: گام بعدی ما احیا پروژه های راکد و متوقف شده است، همچنین اقدام دیگر ما در حوزه سرمایه‌گذاری است. سرمایه گذاری در پروژه‌های متعدد در سال 99 مثل ایجاد پالایشگاه‌های مینی فاینری،کارخانه لوله بدون درز(رزوه) و غیره اشاره کرد که می تواند اولین چراغ ها را در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان روشن کند.
پاکزاد خاطر نشان کرد: بحث بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بهره‌برداری از آن امسال به فراخوان خواهد رفت. پیشرفت اسکله شماره پنج ما بالای 97 درصد است و تکمیل محوطه سازی آن صورت می‌گیرد. پیشرفت اسکله سه ما بالای 50 درصد است، اسکله نفتی و پتروشیمی و پیشرفت اسکله هشت ما بالای 30 درصد است که امروز به با سرعت و قدرت این اسکله‌ها در حال تکمیل شدن است و قطعا نقش مهمی در توسعه صادرات ما می تواند داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما این است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان فنس ها را برداریم، گفت: منظور از برداشتن فنس، نه به لحاظ فیزیکی بلکه به لحاظ فکری است، معتقدم هر توسعه ای که اتفاق می افتد توسعه جامعه محلی هم باید به همراه خود داشته باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان عنوان کرد: معتقدم که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بخشی از تاریخ و هویت پارسیان و هرمزگان است، همه تلاشمان این است که سفرای توسعه برای کشورمان ایران، استانمان هرمزگان و شهرستانمان پارسیان باشیم.
پاکزاد تصریح کرد: هدف ما جذب سرمایه‌گذار است؛ سرمایه گذارانی که بخشی از آنان، سرمایه گذاران غرب استان هرمزگان و شهرستان پارسیان هستند که هم اکنون در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور امارات متحده عربی حضوری فعال و چشمگیر دارند و با استفاده از پتانسیل های موجود، امیدوارم بتوانیم چرخ توسعه شهرستان رو بیش از پیش به گردش درآوریم.
وی در پایان اظهار کرد: دولت وظیفه دارد اول امنیت را برقرار کند، دوم زیرساخت های لازم را ایجاد ‌کند و به تنظیم روابط بین الملل بپردازد و بخش خصوصی سایر امور را انجام می دهد. وظیفه ما حمایت از سرمایه گذار است و باید به سمت ایجاد مشاغل نو و جدید و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان گام برداریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.