مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر شهید رجایی اعلام کرد:

تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی؛ اهداف اصلی سال جهش تولید در بندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی را به عنوان اهداف اصلی سال جهش تولید در بندر شهید رجایی اعلام کرد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در بازدید از پروژه های بندر شهید رجایی گفت: تکمیل دو پروژه مهم فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی بندر شهید رجایی به عنوان دو هدف اصلی سال جهش تولید در این بندر محسوب می‌شوند.

راستاد افزود: در بازدید امروز آخرین وضعیت و روند اجرای این پروژه ها بررسی شد تا در صورت نیاز جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: فاز سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با وضعیت خوب کارگاه بر اساس زمانبندی تعیین شده در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری در این فاز ۹۰۰ متر اسکله و پسکرانه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پروژه اسکله های نفتی نیز با تلاش خوبی در حال اجراست و در بازه زمانی تعیین شده طی سال جاری تکمیل خواهند شد.

راستاد گفت: به واسطه اجرای این دو پروژه مهم تحول جدی در ظرفیت بندر شهید رجایی در زمینه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کانتینری و نفتی را شاهد خواهیم بود.

ویدر ادامه به تعامل خوب سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: با این تعامل خوب میزان حمل و نقل کالا و محموله ها از طریق ریل در بندر شهید رجایی افزایش یافته و موجب ارتباط بدون واسطه حمل و نقل دریایی و ریلی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دو مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن، عزم و اراده جدی برای توسعه این تعاملات و همکاری‌ها را دارند و در حال حاضر بر روی حمل و نقل کالاهای اساسی تمرکز شده و به مرور در راستای سیاست‌های کلان کشور تلاش می کنیم، حمل و نقل ریلی سهم حداکثری را در جابجایی کالا در بندر شهید رجایی داشته باشد.

 تخلیه و بارگیری ۵.۸ میلیون تن کالا طی ۴۵ روز نخست سال جاری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه بنادر استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، اظهار داشت: طی ۴۵ روز نخست سال جاری ۵.۸ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری و جابجا شده است.

اله مراد عفیفی پور افزود: بخش عمده‌ای از این کالاها صادراتی و بالغ بر ۵۰۰ هزار تن نیز شامل کالاهای اساسی بوده است و همچنین با همکاری دو مجموعه بنادر و گمرک، رکورد خوبی در ترخیص کالاهای بهداشتی با توجه به نیاز امروز کشور در بندر شهید رجایی به ثبت رسیده است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد تا اهداف سال جهش تولید را محقق کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.