وضعیت تسهیلات شرکت شایان دیزل صنعت پارس منطقه ویژه اقتصادی شیراز بررسی شد

نمایندگان منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و هیئت همراه،به منظور بررسی وضعیت تسهیلات شرکت شایان دیزل صنعت پارس از منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید کردند.

به گزارش فرینا، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی دوتن از نمایندگان منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افشون معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران و نمایندگان چندین بانک دولتی و خصوصی با همراهی نادر طیبی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در یک نشست صمیمی در محل شرکت شایان دیزل جهت بررسی وضعیت شرکت فوق و حل مشکلات مربوط به تسهیلات و سرمایه در گردش این شرکت  گرد هم آمدند.

مدیرعامل شرکت ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت؛ این  شرکت از سال ۹۷ در زمینی به مساحت سه هکتار و نیم با زیربنایی بالغ  بر سیزده هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان و با اشتغال فعلی ۶۸ نفر فعالیت خود را آغاز کرده است.

قلی زاده بعد از مطرح نمودن درخواست اعضای هیئت مدیره شرکت مبنی بر اخذ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بعنوان سرمایه در گردش ابراز امیدواری کرد در صورت راه اندازی کامل شرکت و در صورت بهره برداری کامل میزان اشتغال شرکت در سال اول به ۳۰۰ نفر،سال دوم به ۱۴۰۰ نفر و سال سوم بالغ بر ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز در این نشست، با اشاره باینکه زمین فعلی که در اختیار این شرکت قرار دارد در سال ۱۳۸۴ با احتساب زمینهای اطراف که حدود ۲۰ هکتار میباشد به شرکت ایران خودرو کشور واگذار گردید و مقرر گردید شرکت ایران خودرو فارس در این محل احداث گردد که متاسفانه این امر میسر نگردید و ایران خودرو بعداز سالها صرفا اقدام به ساخت یک سوله نیمه کاره نمود که مأمنی برای کبوتران و پرندگان شده بود و  متاسفانه از جهتی هم سمبل رکود منطقه بحساب می امد که خوشبختانه برادران قلی زاده با مکاتبات و مذاکراتی که با ایران خودرو کشور صورت گرفت مشتاقانه پای کار امدند و نتیجه کارشان این کارخانه عظیمیست که ملاحظه میفرمایید.

نادر طیبی از تمام مسئولین و متولیان اقتصادی استان درخواست کرد تا با ملاحظات بیشتری با کارخانه ها و شرکتهای مستقر در منطقه برخورد نمایند.

طیبی اضافه کرد بعنوان نمونه مبلغ در نظر گرفته شده از طرف بانکها جهت پرداخت باین شرکت بسیار ناچیز بوده و جهت رونق تولید و جامه عمل پوشاندن به شعار مقام معظم رهبری در سال ۹۹ که سال جهش تولید نامگذاری شده است باید میزان منابع بیشتری دراختیار این قبیل شرکتها که حرفی برای گفتن دارند  با رعایت قوانین لازم قرارگیرد.
 ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه صحبتهای مدیرعامل منطقه اشاره کرد که این شرکت همه مجوزهای مربوطه را گرفته و وزارت صمت هم آنها را تایید کرده است.وی افزود
نزدیک به ۲۳ خودرو بصورت ckd وارد شده و بیش از ۸۰ دستگاه هم قرارهست در اوایل تابستان سال جاری  وارد بشود. ایزدی افزود یکی از اهداف این شرکت استفاده از مواد اولیه داخلی ساخت کارخانجات داخلی هست که جزو تعهدات شرکت شایان دیزل هست و درخواست این  شرکت سرمایه در گردش هست که در بهمن ۹۸ به بانکهای صادرات ملی،صنعت و معدن سپه و انصار معرفی نامه ارسال شد.
 افشون معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس هم که مزیت نمایندگان شیراز را تجارب ارزنده آنها دانست گفت؛ واحدهای زیادی در این ایام حیات خود را از دست داده و به حمایت همه جانبه نیاز دارند و بانکها در مقابل منابعی که دارند باید سیستم خود را طوری تنظیم نمایند که تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و حرکت در راستای دستیابی به شعار سال ۹۹ داشته باشند.
عزیزی نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد این جلسه بستر مناسبی جهت نگاه هوشمندانه تر به مصارف و منابع بانکی باشد و اذعان داشت ،شایسته نیست که منابع بانکهای استان در جاهای دیگری غیر از صنعت و تولید در داخل استان هزینه و مصرف گردد لذا باید ظرفیت و مزیت های بینظیر استان با نیازهای حال حاضر همسو شده و در یک جهت حرکت کنند.

در پایان وی ابراز امیدواری که این نگاه ضعیف که به صنعت و توسعه استان هست تغییر کند.
در ادامه ریگی زادگان دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکها حمایت کامل بانکهای حاضر در جلسه را جهت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت فوق اعلام نمود. 
جعفر قادری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم در پایان با ایراد سخنانی ازاینکه همه نمایندگان منتخب مردم در این دوره عزم و اراده خود را برای رفع موانع و مشکلات تولید در استان به کار گرفته اند ابراز خرسندی کرد و حمایت همه جانبه  دستگاهها و سازمان های مربوطه را جهت نیل به اهداف متعالی تولید و صنعت در استان خواستار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.