برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در این منطقه برگزار می شود.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این مطلب افزود: این برنامه ها شامل برگزاری مسابقه فرهنگی در فضای مجازی تحت عنوان «مهربان ترین نامه»، برگزاری جشن کریم اهل بیت (ع)، آیین انس با قرآن، نشر معارف، پویش نذری و قربانی، توزیع بسته های نذری بین ایتام و نیازمندان و نان صلواتی در قشم و درگهان و پخش مداحی از طریق مأذنه مساجد است.
کمساری درخصوص مسابقه فرهنگی گفت: در این مسابقه که مخاطبان آن کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قشم است، 10 پرسش براساس نامه 31 متن نهج البلاغه که نامه اخلاقی حضرت امام علی(ع) به فرزندش حضرت امام حسن مجتبی(ع) است، طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه این پرسش ها از نسخه نهج البلاغه ترجمه استاد محمد دشتی انتخاب شده است، تصریح کرد: این مسابقه از شنبه 20 اردیبهشت ماه جاری مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شروع می شود و شرکت کنندگان تا 31 اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند تا پاسخ های خود را به شماره سامانه پیامکی 50001040763000 ارسال یا با شماره تلفن 07635252503 تماس بگیرند.
به گفته وی به 5 نفر اول برگزیده این مسابقه نفری دو میلیون ریال و به 10 نفر بعدی نفری یک میلیون ریال جایزه اهداء خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین درباره جشن کریم اهل بیت(ع) هم گفت: این جشن روز شنبه 20 اردیبهشت ماه جاری مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در محل نمازخانه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه با مولودی خوانی برگزار می شود.
کمساری محل برگزاری آیین انس با قرآن را مسجد صاحب الزمان قشم و مجری آن را کانون فرهنگی هنری حجت بن حسن(عج) و مجریان بقیه برنامه را کانون های فرهنگی هنری مساجد و خیرین شهرستان قشم اعلام کرد. 
گفتنی است؛ تمام این برنامه ها با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.