دفن زباله های جزیره قشم در سایت 100 هکتاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در محل سایت دفن زباله قشم در 15 کیلومتری غرب شهر قشم از فرایند حمل، تفکیک و دفن زباله های این شهر بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، فرج طهماسبی مدیر امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم هدف از این بازدید را ساماندهی امور جمع آوری، تفکیک از مبداء، حمل و دفن زباله های قشم اعلام کرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه این سایت در محدوده ای به مساحت 100هکتار در 15کیلومتری غرب شهر قشم قرار دارد، گفت: تاکنون در حدود نیمی از این محدوده زباله های حمل شده از شهرهای قشم و درگهان و همچنین روستاهای طولا، هلر، رمچاه، دفاری و سایر روستاهای اطراف دفن شده است.

وی میزان تولید زباله های شهر قشم را افزون بر 50 تن در روز اعلام کرد و افزود: حدود 30 تن زباله هم هر روز در شهر درگهان و روستاهای مذکور تولید می شود که کل این زباله ها توسط 14 دستگاه پرس مکانیزه و هشت دستگاه پیکاپ به سایت دفن زباله قشم منتقل می شود.

به گفته مدیر امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم،  از این 80 تن زباله حمل شده به این سایت، افزون بر 90 درصد زیرخاک دفن و 10درصد بقیه تفکیک می شوند.       

طهماسبی تصریح کرد: پیکاپ ها جمع آوری زباله های حجیم، شاخ و برگ درختان و نخاله های ساختمانی و حمل آنها را به محل سایت بعهده دارند و در محل سایت نیز یک دستگاه بیل مکانیکی برای حفر کانال و ترانشه و یک دستگاه بولدوزر برای تسطیح زباله ها درحال فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.