مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

لزوم سرمایه گذاری مهارتی صنایع برای توسعه منابع انسانی و ارتقاء بهره وری

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سرمایه گذاری مهارتی توسط صنایع برای توسعه منابع انسانی و ارتقاء بهره وری ضروری است.

به گزارش فرینا به نقل از اتحادخبر؛ سید پیروز موسوی در نشست با مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان بوشهر آموزش های مهارتی را حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در استان دانست و اظهار داشت: پیشرفت سریع علمی، ظهور محصولات نوین فکری و تکنولوژی روز با سرمایه گذاری در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای است که می توان به دستاوردهای مدرن امروزی رسیده و فرصت های ورود تکنولوژی نوین را وارد صنعت کرد.
موسوی با بیان اینکه ارائه آموزش های موثر و کاربردی، نقش بسیار مهمی در ارتقای بهره وری تولید و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه و بنگاه های تولیدی و اقتصادی آن دارد، افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای تفاهم نامه منعقده با آموزش فنی و حرفه ای و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته دوره های مهارتی نوین و مورد نیاز صنایع را در مراکز فنی و حرفه ای برگزار خواهد کرد.
وی لازمه جهش تولید را ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: مهارت ابزاری برای توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر برای بهره‌وری بیش از پیش تولید و پیشرفت اهداف کشور در زمینه‌های مختلف است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در سال جاری بیش از 1200 نفر در راستای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان مهارت های فنی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را فرا خواهند گرفت، تصریح کرد: اگر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کردن کشور، ضرورت آموزش فنی کارگران و ارتقای سطح مهارت افراد بدرستی مورد توجه قرار نگیرد کماکان نیازمند امکانات و محصولات کشورهای پیشرفته دنیا خواهیم ماند.
موسوی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید متناسب با نیاز منطقه و بازار کار ارائه شود، گفت: باید آموزش های فنی و حرفه ای به سمت مراکز بخش ها و روستاها هدایت شود که در این زمنیه آماده همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هستیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با اشاره به نقش عمده آموزش مهارتی در تربیت افراد متخصص و توانمندسازی نیروی انسانی در استان بر اتخاذ راهکارهایی جدید برای بهره گیری از تجارب، تبادل، اساتید و استفاده از امکانات آموزشی و کمک آموزشی برای اجرای دوره های مختلف مهارتی تاکید کرد.
عبدالمجید دراهکی ضمن معرفی پتانسیل، ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی مراکز آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: توسعه هرصنعت منوط به توسعه منابع انسانی برای افزایش تولید، کاهش هزینه، صیانت از نیروی کار و رونق تولید است.
دراهکی با بیان اینکه فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه ای استان بوشهر بر اساس نیاز بازار بوده تا این آموزش ها منتج به خلق فرصت های شغلی برای حاضران در این دوره‌های آموزشی شود، افزود: همه تلاش مسوولان در این اداره کل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولیدی موثر در جهت توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز صنایع مستقر در استان است.
وی تاکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را در سطح استان به ارمغان آورد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: امروز یکی از دغدغه مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با همکاری شرکای آموزشی راهکاری مناسب است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.