معرفی یک ژئوسایت جدید در ناحیه ساحل جنوبی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کشف یک پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی در محدوده شهر سوزای قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و همکاری چند زمین شناس پیشکسوت کشور در منطقه سوزای قشم، پدیده‌ کم‌نظیر زمین‌شناختی شناسایی شده که پتانسیل خوبی برای معرفی به عنوان یک ژئوسایت جدید در جزیره دارد.
امری کاظمی با اشاره به جنس رسوبات این ژئوسایت افزود: این پدیده رسوبی شامل مارن آهکی در محیط جزر و مدی است که وضوح و زیبایی آن  بسیار قابل توجه است.
به گفته وی، این پدیده بی نظیر ارزش علمی ـ آموزشی بالایی به ویژه در حوزه زمین گردشگری و ژئوتوریسم در ژئوپارک جهانی قشم دارد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: به زودی زیرساخت‌های لازم، تجهیز و ساماندهی این ژئوسایت شامل؛ نصب تابلو تفسیری، ایجاد مسیر دسترسی و ساخت پارکینگ آماده می شوند تا این پدیده جذاب به چرخه زمین گردشگری جزیره افزوده شود.
گفتنی است، ژئوسايت ها مکان هايى داراى نمونه هاى شاخص از تاريخ زمين شناختى و فرآيندهاى برجسته زمين شناختى هستند که در توسعه اشکال زمين موثر بوده اند. این نقاط اشکال و فرم هاى زمين شناختى برجسته و شاخصی هستندکه از نظر زمين شناسى ارزش بالایی دارند و مى توانند هدف بازديد ژئوتوريست ها باشند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.