ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای تبدیل به قطب تولید و صنعت شمال شرق کشور

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند به قطب تولید و صنعت شمال شرق کشور تبدیل شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد صادقی گلمکانی افزود: با توجه به تصویب طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی، این منطقه با توجه به استعداد‌های استراتژیک به ویژه در ارتباط با حوزه کشور‌های سی آی اِس و اوراسیا توانایی تبدیل شدن به قطب تجاری و صنعتی شرق و شمال کشور را دارد و می‌تواند تولید صادراتی را در سال جهش تولید رونق دهد.
صادقی گلمکانی سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی آستان قدس رضوی را در این منطقه زمینه‌ساز رونق و توسعه اقتصادی شرق کشور دانست و تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی تأکید فراوانی بر محرومیت‌زدایی و رونق سرخس داشته است که با تبدیل شدن این منطقه به آزاد تجاری این دغدغه اساسی نیز محقق خواهد شد.
وی افزود: استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی و تبدیل شدن این منطقه به قطب لجستیکی شمال و شرق کشور می‌تواند زمینه‌ساز جهش اقتصادی خراسان رضوی و ایجاد اشتغال مولد برای حدود 10 هزار نفر در 5 سال ابتدایی باشد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با مساحت 5 هزارو 290 هکتار از نظر وسعت دومین منطقه بزرگ کشور و تنها منطقه ویژه‌ای است که توانسته 50 کیلومتر خطوط ریلی عریض و نرمال را در کنار هم با رویکرد تسهیل در روند جابجایی کالا در منطقه ویژه فراهم کند.
صادقی گلمکانی با اشاره به طرح کریدور ترانزیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی که این منطقه را به نقطه صفر مرزی متصل می‌کند گفت: این کریدور با 90 درصد پیشرفت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: امید می‌رود با همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخس و خراسان رضوی در مدت 2 سال شاهد شکوفایی و رونق تولید در این منطقه باشیم.
روند تبدیل شدن منطقه آزاد سرخس به عنوان آرزوی دیرینه مردم سرخس پس از گذشت 25 سال محقق و با پیگیری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.