در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مدیر جدید گمرک قشم مطرح شد:

تحقق جهش تولید در جزیره با تعاملات بین دستگاهی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل جدید گمرک ایران در قشم با وی، بر تحقق جهش تولید در جزیره با تعاملات بین دستگاهی و همکاری های دوجانبه برای حل مشکلات احتمالی بازرگانان جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با علیرضا قنبری‌باغستانی، مدیرکل جدید گمرک ایران قشم دیدار کرد.

در این دیدار که با محوریت بررسی عملکرد تعاملی سازمان منطقه آزاد قشم با گمرک ایران در جزیره در سال های اخیر برگزار شد، بر همکاری بین این دو مجموعه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستیابی به شعار سال "جهش تولید" تاکید شد.

مومنی با تاکید بر نقش برآیند تعاملی بین گمرک و سازمان بیان داشت: این همکاری ها رضایت مردم و جامعه را در پی دارد که اولویت نخست ما برای کار است.
وی همچنین با تقدیر از دوران مدیریت حسین سعیدی، مدیرکل اسبق گمرک ایران در قشم گفت: مهندس سعیدی در دوران مدیریت خود، ارتباط بسیار خوب و سازنده ای در مسیر رفع مشکلات تجار داشته و تمام تلاش خود را جهت هموارسازی مسیر توسعه تجاری و بازرگانی این منطقه و مردم به کار برده است. 

باید باور داشته باشیم که کار منطقه آزاد سخت و حساس است و تعامل ما با گمرک در زمان مهندس سعیدی در قالب یک مجموعه واحد بود که نتیجه آن بیشترین رضایت مندی مردمی در حوزه گمرک و مبارزه با تخلفات در این مدت بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بر لزوم به روز بودن در حوزه خدمات تاکید کرد و ادامه داد: در رویکرد جدید منطقه آزاد قشم باید در حوزه سیستم های اداری پیشرو باشیم و خدمات را بر اساس تکنولوژی روز و بر بستر فناوری طراحی کنیم  تا با حضور کمتر مراجعه کنندگان، هم تخلفات کاهش یابد و هم رضایت مندی و کاهش اتلاف وقت ارباب رجوع را شاهد باشیم.

مومنی در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجدد بابت انتخاب شایسته علیرضا قنبری‌باغستانی در سمت مدیرکل جدید گمرک ایران قشم برای وی آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: امیدواریم سطح گسترده ارتباطات بین سازمان و گمرگ همانند دوره  قبل ادامه یافته و در کنار هم با برگزاری جلسات هفتگی و مداوم به همراه مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، متحدتر از گذشته با ارایه خدمات صادقانه، رضایت خداوند و مردم را جلب کنیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل اسبق گمرک ایران در قشم عنوان داشت: مهم ترین وظیفه ما بهره برداری از همه ظرفیت ها و تبصره ها به نفع مردم است که با قدردانی از درایت و تعامل رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم این امر محقق شده است.

حسین سعیدی ادامه داد: با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات پیش روی در این ایام با همکاری منطقه آزاد قشم چرخه صادرات در این منطقه به خوبی ادامه داشته است.

مدیرکل جدید گمرک ایران در قشم نیز بیان داشت: خدمت در منطقه آزاد قشم توفیقی برای من است.

علیرضا قنبری‌باغستانی با اشاره به فعالیت مجموعه گمرک در جهت تسهیل فرآیندهای گمرکی برای مردم گفت: مردم دو چیز از ما می خواهند، برخورد خوب و کار شایسته که در چارچوب قانون و بدون مشکل انجام شود و ما با کارشناسی درست تمامی موضوعات بین گمرک و منطقه، می توانیم با جمعبندی و ارایه پیشنهادات به ستاد گمرک، برای رفع مشکلات و اصلاح قوانین در راستای حل شدن مشکلات مردم کمک کنیم.

قنبری‌باغستانی با تاکید بر آموزش بازرگانان جزیره، اضافه کرد:  ما آماده ایم تا با برگزاری کمیته های مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم برای رفع موانع گمرکی و تسهیل امور تجار و بازرگان تلاش کنیم و قوانین گمرکی را به بازرگانان جزیره آموزش دهیم تا با حقوق قانونی خود آشنا شوند.

در این جلسه، علی همایونی، مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم  نیز ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس سعیدی و آرزوی همکاری مداوم با مهندس قنبری بر تکریم ارباب رجوع در گمرک تاکید کرد و عنوان داشت: قطعا همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و گمرک ایران، راهگشای مشکلات تجار و بازرگانان این منطقه خواهد بود.

گفتنی است، مناطق آزاد در دولت دوازدهم همکاری با همه دستگاه ها و نهادها را در دستور کار قرار داده و با پایبندی به این تعهدات، توسعه پایداری را در محدوده جغرافیایی تحت استقرار خود رقم زده اند.

در سال های اخیر با وجود نظارت ها و حضور گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد قشم، بر فرضیه نادرست قاچاق از این منطقه، خط بطلانی قطعی کشیده شده است.

در دیدار حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با علیرضا قنبری‌باغستانی، مدیر جدید گمرک ایران در قشم، حسین سعیدی، مدیرکل اسبق گمرک ایران قشم، نریمان توکلی، مشاور و مدیر کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی همایونی، مدیر توسعه تجارت و حسین مرادی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.