رایزنی در خصوص امکان فعالیت هوانوردی عمومی در فرودگاه سرخس

مدیرکل فرودگاه‌های استان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس طی نشستی مشترک برای امکان برقراری فعالیت ایرتاکسی در فرودگاه سرخس رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست مشترک محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی و احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، موضوع و شرایط برقراری پروازهایی با ظرفیت محدود (کمتر از 4 نفر توسط ایرتاکسی ها) در فرودگاه سرخس که از درخواست های مهم مسئولان منطقه آزاد شهرستان است؛ از زوایای مختلف مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.
امانی بنی در این جلسه ضمن تایید و تصریح سیاست های بنیادین و رویکرد جدید شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای اشاعه فعالیت‌های هوانوردی عمومی، پروازهای غیر برنامه ای در مسیر کوتاه یا ایرتاکسی، پروازهای چارتر خصوصی، پروازهای گردشگری هوایی، پروازهای پست هوایی و پروازهای ویژه با هواپیماهای خاص مانند آمبولانس هوایی، اطفای حریق هوایی، دیده بانی هوایی، کنترل خطوط انرژی وهمچنین هواپیماهای وارسی پرواز، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های مدون و کارشناسانه، این شرایط در شهرستان و فرودگاه آن منطقه فراهم شود.
گفتنی است؛ بزعم مسئولان شهرستان سرخس این درخواست با هدف اشاعه فرهنگ هوانوردی عمومی و تسهیل فعالیت‌های عملیاتی تجاری و غیرتجاری و سایر فعالیت های مرتبط با زنجیره تامین هوانوردی عمومی در فرودگاه؛ و با هدف افزایش ضریب اشتغال، افزایش ترافیک هوایی و حیات اقتصادی فرودگاه سرخس مطرح شده است که بر توسعه منطقه‌ای و تاثیرگذاری مستقیم بر سایر صنایع موثر خواهد بود.
در این جلسه معاون امور شرکت‌ها و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و رییس مرکز وارسی و خدمات هوایی شعبه مشهد نیز در این جلسه حاضر بودند و به بیان نظرات و راهکارهای مورد نظر پرداختند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.