ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی آسیب دیده از کرونا در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان ضمن اعلام این خبر گفت: طی جلسه ای که دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با معاون اول رئیس جمهور داشتند موضوع تسری کلیه تمهیدات، امکانات، تسهیلات و مشوق های مصوب هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به دارندگان مجزو فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه و اختصاص بخشی از اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی تسهیلات کم بهره از منابع داخلی بانک ها برای کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا در مناطق آزاد مطرح شد که مورد موافقت و تاکید قرار گرفت در همین راستا به فعالین اقتصادی محدوده منطقه آزاد ارس که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند مشابه فعالین اقتصادی مستقر در سرزمین اصلی از تسهیلات مربوطه بهره مند می گردند.

نریمان افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم نموده است و کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار و تعاونی مشمول طرح کارفرمایی و خویش فرمایی در محدوده منطقه آزاد ارس که در رسته های 13 گانه مصوب فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند مشمول این تسهیلات هستند.

وی تاکید کرد: کلیه دارندگان مجوز فعالیت اقتصادی مستقر در منطقه آزاد ارس در رسته های 13 گانه مصوب و واجد شرایط دریافت تسهیلات جهت استفاده از این تسهیلات ضروری است نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند های دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان یادآور شد: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی می باشد که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین 99 را تا پایان اردیبهشت به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

لازم به توضیح است فعالین اقتصادی جهت استفاده از تسهیلات می بایست در سامانه کارا به آدرس corona-kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.