در دوماهه 99 محقق شد:

صدور بیش از 60 میلیون دلار کالا از استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی دو ماه نخست سال جاری بیش از 60 میلیون و 231 هزار دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش فرینا، اسماعیل حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی دو ماهه سال جاری بیش از 141 هزار تن کالا به ارزش بیش از 60 میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.
حسینی افزود: میزان کالاهای صادرشده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 41 درصدی و از نظر ارزشی و تعداد نیز به ترتیب 59 و 43 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: از مجموع صادرات صورت گرفته 398 فقره اظهارنامه به وزن 13 هزار تن و ارزش بیش از 9 میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و 825 فقره به وزن 69 هزار تن و ارزش بیش از 25 میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به 43 کشور جهان صادر کرده و بخش عمده صادرات استان مرکزی به ترتیب از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و آذربایجان و ... صورت گرفته است.
حسینی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر شده انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، آبمیوه و رانی، بلورجات و ظروف شیشه‌ای، قوطی آلومینیومی، پلی اتیلن سبک خطی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی-ناودانی، تیربرق، شیرخشک صنعتی و ... بوده است.
وی واردات استان در این مدت را 14 هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده 23 میلیون دلار بوده و در مجموع واردات استان از لحاظ تعداد، وزن و ارزش به ترتیب کاهش 37، 53 و 51 درصدی داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: از مجموع آمار ارائه شده در زمینه واردات، 217 فقره اظهارنامه به وزن 10 هزار تن و ارزش 24 میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه کاوه است.
حسینی کشورهای مبدا واردات را 32 کشور دانست و افزود: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند، تایوان و ... از جمله کشورهای مبداء واردات به استان مرکزی بوده اند و عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه و بسته بندی، دواتیل هگزانول، بطری شیشه ای، کنسانتره، مواد اولیه تولید سیگار، کربن بلک، پوره و .. بوده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.