معاون وزیر امور خارجه:

پیوند با بازارهای بین‌المللی راهکار اساسی تحقق شعار سال است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه صادرات و واردات باید جهت‌دار و هوشمند باشد، گفت: پیوند درست و منطقی با بازارهای بین‌المللی راهکار اساسی تحقق شعار امسال در حوزه جهش تولید است.

به گزارش فرینا، غلامرضا انصاری در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی منطقه و گمرک پلدشت افزود: بخشی از صادرات ایران وابسته به واردات است که با توجه به این امر، باید صادرات و واردات به صورت جهت‌دار و هوشمند پیگیری شود.

انصادی ظرفیت های پلدشت را در راستای توسعه صادرات از کشورمان بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: این ظرفیت ها می تواند منطقه را به سمت آبادانی بیشتر، اشتغال زایی پایدار و تحول اقتصادی سوق دهد ولی باید برنامه ریزی ویژه در این راستا صورت گیرد.

فرماندار پلدشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۴۹ کیلومتر مرز مشترک آبی با جمهوری خودمختار نخجوان دارد، اظهار داشت: وجود گمرک در این شهرستان توانسته نقش بسزایی در اقتصاد این شهر داشته باشد.

مهران صفری با بیان اینکه مرز پلدشت در وضعیت شیوع بیماری کرونا نقش قابل توجهی در حوزه صادرات و واردات ایفا کرد، افزود: این گمرک مرزی بهترین جایگزین برای مراودات مرزی در تمامی وضعیت‌هاست.

صفری همچنین با اشاره به اینکه به دلیل محصور نبودن بازارچه مرزی شهرستان مشکلاتی برای فعالان اقتصادی و پیله وران به وجود آمده اضافه کرد: این امر تنها در پایانه پلدشت وجود دارد در حالی که گمرک بازرگان با ۳۵ کیلومتر فاصله از گمرک پلدشت توانسته بازارچه مرزی "ساری سو" را سامان دهد.

پلدشت یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی بوده و در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر به منطقه آزاد ماکو از گمرک و پایانه مرزی پلدشت، نقطه تلاقی سه مرز ایران، آذربایجان و ترکیه، پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو، بازارچه ساری سو و گمرک بازرگان بازدید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.