بومیان قشمی در شیلات جایگزین اتباع بیگانه غیر مجاز می‌شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جایگزین کردن اتباع بیگانه غیرمجاز با نیروهای بومی در فرآیند صید و خشک کردن ماهی متو باید اجرایی شود.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قشم افزود: البته اتباع بیگانه مجاز در واقع شهروندان این منطقه محسوب می شوند.

شیخ زاده گفت: حضور اتباع بیگانه غیرمجاز باعث اخلال در قوانین و اصول شهروندی از جمله برای اتباع مجاز میشود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا کارگروه ویژه‌ای با حضور  نیروهای انتظامی، دریابانی و شیلات برای پیگیری ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در حوزه شیلات وصیادی تشکیل شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برخورد قاطع با  اجاره دهندگان و کارفرمایانی که به اتباع غیر مجاز محل سکونت و کار ارایه می دهند، مهم‌ترین هدف از تشکیل این کارگروه خواده بود.

شیخ زاده ادامه داد: چند اتوبوس و ون برای انتقال اتباعی که درقشم به صورت غیرمجاز فعال هستند، توسط سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا  و خطر مبتلا بودن اتباع غیر مجاز، اقلام مختلف بهداشتی مانند ماسک و گان نیز بین  بخش های نظامی، انتظامی و دریابانی توزیع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه بخش بزرگی از اشتغال صنعت شیلات قشم را تشکیل می‌دهند که پیشبینی می شود با خروج این افراد، فرصت اشتغالی مناسبی برای نیروهای بومی ایجاد می شود و نرخ بیکاری در جزیره از 5.2 به حدود چهار درصد کاهش می‌یابد.

به گفته شیخ زاده، استفاده از ظرفیت شرکت‌های کاریابی برای پر کردن فضای خالی اشتغال در بخش شیلات جزیره و الزام تعاونی ها به کارفرمایان مربوطه برای استفاده از نیروهای انسانی بومی و یا اتباع بیگانه مجاز می تواند به امر ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز شتاب بیشتری بدهد.

وی افزود: مکانیزه کردن بخشی از فرآیند تخلیه و بارگیری ماهی و استفاده از نرم افزارهای خوداظهاری در هنگام صید نیز از دیگر راهکارهای لازم برای ارتقای محصول و جلوگیری از به کارگیری اتباع غیر مجاز محسوب می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.