سرمایه گذاری در چهار شرکت تولیدی

مدیر شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: این شرکت در سال سال ۹۸ – ۹۹ اقدام به سرمایه گذاری در چهار شرکت تولیدی به صورت مستقیم، نموده است.

به گزارش فرینا، کمال رضایی در مراسم افتتاحیه دومین واحد تولیدی از سری پروژه های «جهش تولید در سرزمین فتح»، شرکت توسعه منطقه آزاد اروند را متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند دانست و افزود: این شرکت در سال ۹۸ ـ ۹۹ اقدام به سرمایه گذاری در چهار شرکت تولیدی به صورت مستقیم با فراهم نمودن مواد اولیه مورد احتیاج جهت تولید با تأمین سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید، نموده است.

رضایی حجم این سرمایه گذاری ها را حدود ۶۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در شرکت «زعفران نگین طلای سرخ آسیا» که امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولین محلی مورد بهره برداری قرار گرفت؛ به صورت مستقیم ۶۰ میلیارد ریال در تأمین مواد اولیه مورد نیاز سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تا ۵مهر مابقی شرکت ها و واحدهای تولیدی منطقه نیز به بهره برداری می رسند و حدودا به صورت مستقیم برای ۸۰ نفر نیز ایجاد شغل می شود، خاطرنشان کرد: نگاه به حوزه های خدماتی، درمانی، تولیدی و… در کشور به صورت آماری در مقایسه با گذشته بسیار قابل تأمل مخصوصا برای نسل بعد از انقلاب است. و جهش واقعی تولید در کشور از سال ۸۹ به دستور مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال ”همت مضاعف کار مضاعف” شروع گردید در سال جدید با جهش تولید به اوج خود خواهد رسید.

مدیر شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به آمارهای جهانی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۵۶چهل و هشت درصد مردم کشور زیرخط فقر قرار داشتند در صورتی که در سال ۱۳۷۶ و دو دهه بعد از گذشت انقلاب اسلامی این عدد به ۷/۶ (شش و هفت دهم) درصد کاهش یافت.

رضایی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته بیشتر جمعیت کشور ساکن مناطق روستایی بودند، امروز ۹ برابر آن ایام در کشور، تولیدات کشاورزی وجودات دارد.

وی، ادامه داد: در سال ۵۶ میزان واردات نسبت به صادرات غیرنفتی ۲۳ برابر بوده است و در سال ۹۸ میزان واردات به کشور نسبت به صادرات غیرنفتی رقم وزنی یک سوم رو علی‌رغم تحریم‌های شدید در حوزه‌های مختلف تجربه کرد  که ۸۵ درصد واردات صورت گرفته ملزومات اولیه تولید بوده است .

مدیر شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند وظایفی که در شرکت های دولتی می توان بابت حمایت از تولید تعریف کرد را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: وقتی یک مجموعه تولیدی را کالبدشکافی کنیم ابتدا به فیزیک کارخانه می رسیم که خود سرمایه گذار با برآورد اولیه ای که انجام داده می تواند با موفقیت این بخش را راه اندازی کند؛ اما بخش دوم سرمایه مورد نیاز و در گردش است که متأسفانه این بخش با توجه به نوسانات ارزی و یا تحریم ها به شدت آسیب پذیر است و در چنین شرایطی وظیفه ما است که به یاری این واحدها جهت تأمین سرمایه مورد نیازشان بشتابیم.

رضایی تأکید داشت: بحث نهایی که مورد توجه بخش دولتی می تواند قرار گیرد، بازاریابی و فروش محصول؛ خصوصا در بخش صادرات و بازاریابی خارجی است.

به گفته وی این بخش می تواند عمر و تحمل یک صنعت در مقابل نوسانات را تضمین کند.

مدیر شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، افزود: قطع ارتباط بانکی بین المللی، LC و خط های اعتباری، ریسک و هزینه‌های این حوزه افزایش داده‌ ولی در نهایت بخشی است که در صورت عدم توجه، بی شک به مشکلات مختلفی برخواهند خورد.

رضایی گفت: یکی از کارهای شرکت توسعه و سرمایه گذاری، فعال کردن بخش بازرگانی خارجی جهت صادرات کالاهای تولیدی کشور علی الخصوص منطقه آزاد اروند است که توانستیم در سال ۱۳۹۸ هشتاد و سه هزار تن کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقای جنوبی صادر کنیم، هرچند در این مسیر نوساناتی مختلفی شکل می گیرد، اما مسیری است که آینده روشنی دارد و قطعا نجات دهنده صنعت بوده و ما با قاطعیت در این راه گام بر خواهیم داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.