انسجام و هماهنگی باسازمان منطقه آزاد اروند، شرط لازم برای موفقیت

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: انسجام و هماهنگی با سازمان منطقه آزاد اروند، شرط لازم برای موفقیت در هر برنامه ای برای توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر است.

به گزارش فرینا، محمد حیدری در آیین بهره برداری از شرکت زعفران نگین طلای سرخ آسیا واقع در شهرک صنعتی خرمشهر ضمن تقدیر و تشکر از اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای همکاری و پشتیبانی در مباحث صنعتی، تولیدی، خدماتی و حاکمیتی افزود: منطقه آزاد اروند یک منطقه واحد و یکپارچه است که در قانون تاسیس آن آمده است که در حوزه سرزمینی و مدیریتی، مسئولیت توسعه همه جانبه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد .

حیدری گفت: بنابراین شرط لازم برای توسعه همه جانبه همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای دولتی با سازمان منطقه آزاد اروند است و ما می توانیم در این صورت گام بلند توسعه را برداریم .

وی خاطر نشان کرد: هر گونه ناهماهنگی، اختلاف نظر و تکیه بر قوانین و مقرراتی که جز دوری از توسعه نتیجه ای در بر ندارد؛ ما را از اهداف تاسیس منطقه آزاد در شهرستان های آبادان و خرمشهر دور می کند .

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: در بسیاری از استان ها و مناطق مهم و راهبردی کشور مسئولین آنان به دنبال تاسیس منطقه آزاد هستند و تمایل دارند از ظرفیت ها و مزایای این مناطق برای توسعه استفاده کنند.

حیدری ادامه داد: حال این اتفاق مهم برای آبادان و خرمشهر رخ داده است و با اهتمامی که بین مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداران ویژه دو شهرستان و دستگاه های اجرایی وجود دارد؛ می توان یک هم افزایی ویژه ای را لمس کرد.

معاون استاندار خوزستان گفت: معیشت و اشتغال مهم ترین مسئله ساکنین منطقه آزاد اروند است و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم بر کشور اقشار مختلف جامعه در سطح ملی، استانی و محلی را مورد آزار قرار داده است اما خوشبختانه دیواری به واسطه منطقه آزاد برای پیشگیری از این آسیب های جدی به سطوح مختلف اشتغال منطقه وجود دارد که هر روز بیش از پیش تقویت می شود.

حیدری افزود: اما برای اهداف میان مدت و بلند مدت توسعه باید برنامه ای متناسب با ظرفیت دو شهرستان که قلمرو منطقه آزاد اروند است؛داشته باشیم. این حق مردم است که بدانند در شهرستان های آبادان و خرمشهر در ۵ سال آینده قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد.

وی گفت: ما زیر ساخت های مناسب برای توسعه را در هر دوشهرستان داریم دارا بودن حمل و نقل ترکیبی همگی مولفه های تکمیل کننده رشد و توسعه در منطقه آزاد اروند است و فقط کافیست که این زیرساخت ها را با اهدافمان در این منطقه هماهنگ و هم راستا کنیم .

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: ما به شرکای محلی که عبارتند از سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان نیاز داریم که خوشبختانه منطقه آزاد اروند با دارا بودن دو اتاق بازرگانی ظرفیت بین المللی برای ما تولید کرده است؛ که باید از این مسئله استفاده بهینه و درست کرد .این سرمایه عظیم باید در کنار سایر سرمایه ها قرار بگیرد و برای ما ارزش افزوده ایجاد کند .

حیدری خاطر نشان کرد: نیرو های انسانی ماهر ،کارآزموده ، خلاق و متعهد در محدوده ی منطقه آزاد اروند کم نیستند و باید اینان در خط مقدم جبهه ی صنعت و تولید اصلی ترین نقش را ایفا کنند.

وی با اشاره به اراده ای که امروز در منطقه آزاد برای توسعه همه جانبه وجود دارد افزود: ما هم به سهم خودمان در حوزه شهرستان خرمشهر با تمام وجود به این پروسه کمک میکنیم چرا که ما و مردم از عواید این توسعه سهیم می شویم و آینده ی جوانان نیز تامین و تضمین می شود .

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در حالی که کشور به لحاظ اعتباری و مالی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. اما در منطقه آزاد اروند ما پیوسته شاهد تقویت پروژه های مختلف عمرانی ،بهداشتی، درمانی، صنعتی و حفظ زیرساخت های امنیتی و افزایش ضریب امنیت شهرستان مرزی خرمشهر هستیم ؛که این نکته ی بسیار مهمی است.

حیدری با تاکید بر این نکته که منتقدین به منطقه آزاد اروند هم مطلع بشوند که در چنین شرایطی این منطقه به ما کمک میکند؛ تصریح کرد: آزمایشگاه طبی و تشخیصی که اخیرا ظرف مدت زمان کوتاهی در این دوره حساس شیوع کرونا راه اندازی شد. اهتمام جدی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را می رساند.

وی با بیان اینکه باید کارهای بزرگ را یادآوری و خدمات شایسته را ذکر کنیم گفت: البته همچنان نیازها و مطالبات فراوانی وجود دارد؛ اما باید در نظر داشت منابع محدود است .

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: با توجه به این منابع محدود، جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری ، مسائل ناشی از جنگ و بازسازی و مشکلات پی در پی که در منطقه وجود داشته و روی هم انباشته شده نیاز به صبوری و تفکر و برنامه ریزی بشدت احساس می شود .

حیدری با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خرمشهر یکی از مظاهر مشارکت دولت و منطقه آزاد اروند است افزود: این شهرک صنعتی امروزه یکی از فعال ترین شهرک های صنعتی کشور است.

وی همچنین خطاب به رسانه ها و مردم خواست مطالعه تطبیقی و مقایسه ای داشته باشند و سپس ارزیابی و قضاوت کنند که مجموعه دولت و منطقه آزاد اروند در شهرستان مرزی خرمشهر چه عملکردی داشته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در پایان گفت: نقد باید کارشناسی و مستند باشد و هر اظهار نظری که دور از محتوای کارشناسی باشد حتما روزی ابطالش خواهد رسید .

گفتنی است؛ شرکت زعفران نگین طلای سرخ آسیا دومین پروژه از سری پروژه های (جهش تولید در سرزمین فتح) است که به منظور گرمیداشت آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.