در نشست با نخبگان علمی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد؛

بررسی راه اندازی مرکز اسناد فنی و مدارک علمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

در نشست رئیس هیات مدیره، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی منطقه ویژه اقتصادی لامرد و هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درخصوص راه اندازی «مرکز اسناد فنی و مدارک علمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد» بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش فرینا، رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این نشست، توسعه همکاری با دانشگاه های مطرح کشور را از اولویت های اصلی سازمان متبوع خود بیان کرد و گفت: مدیرعامل و هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راستای تحقق جهش تولید و پیشبرد اهداف و برنامه‌های این منطقه مبتنی بر فناوری‌های جدید و باوجود ظرفیت‌های بالقوه و مزیت های مختلف برای توسعه سرمایه گذاری در منطقه ویژه لامرد، ارتباطات سازنده ای را با مراکز مختلف و مطرح علمی کشور در دستور کار دارد که تعدادی از این همکاریها آغاز شده و دستاوردهایی نیز حاصل شده است.
حریم کیش، با برشمردن برخی الگوهای موفق همکاری با مراکز علمی کشور، تصریح کرد: تدوین بسته های شاخص سرمایه گذاری در حوزه صنعت آلومینیوم با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انعقاد تفاهم نامه با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای حضور شرکتهای دانش بنیان و انتقال، توسعه و بومی سازی فناوری های روز و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین تامین مالی طرح ها و شناسایی و تبیین ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد به سرمایه گذاران از جمله همکاری های این کانون صنعتی با مراکز مطرح علمی است.
وی افزود: در شرایطی که تحریم ها بر علیه کشورمان ادامه دارد، به منظور پیگیری منویات مقام معظم رهبری و بالفعل نمودن ظرفیت های داخلی، مراکز دانشگاهی نقش بسزایی در توسعه صنعتی کشور ایفا می‌کنند که از این ظرفیت باید استفاده مطلوب کرد.
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: تجربیات و اثربخش بودن همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مراکز علمی و دانشگاهی، سبب شده است تا این همکاری‌ها در ابعاد مختلف با اولویت بندی نیازها و مطابق با برنامه زمان بندی شده؛ تداوم یابد.
در این جلسه که مدیران واحد برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیزحضور داشتند، بیان شد: دانشگاه شهید بهشتی از مراکز علمی مطرح و برجسته و دارای سوابق بسیار ارزشمندی بویژه در همکاری با مراکز صنعتی است. منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بررسی سوابق همکاری اثربخش این مرکز علمی با مراکز صنعتی مختلف از جمله سازمان ایمیدرو نیز مطابق با نیازها و پیشنهادات مطرح شده از سوی نخبگان، بررسی‌ها و کارشناسی لازم را انجام می‌دهد که امیدواریم این همکاری ها براساس یک توافق مشترک، عملیاتی شود. هم چنین شناخت دقیق و جامع ظرفیت های طرفین در ابعاد مختلف منجر به توافق و آغاز همکاری‌های مشترک می‌شود که در این راستا از نخبگان و مدیران ارشد دانشگاه شهید بهشتی تهران دعوت به عمل می آید تا ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان فعالیت‌ها و ظرفیت های این کانون صنعتی قرار گیرند.
هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در این نشست با ابراز خرسندی در همکاری با منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با اشاره به پیشرفت های روزافزون و شتاب گیری فعالیت های عمرانی و زیرساختی در این کانون صنعتی؛ پیشنهاد راه اندازی «سامانه مرکز اسناد فنی و مدارک علمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی لامرد» را ارائه کردند.
به گفته این هیات علمی، پیاده سازی این سامانه تخصصی سبب می شود تا اینکه حفاظت و نگهداری اسناد فنی و علمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شیوه علمی صورت پذیرد و هم اینکه ذخیره و بازیابی و دسترسی آنها با سرعت و سهولت در دسترس باشد.
اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد دعوت کردند تا از نمونه اجرا شده این سامانه بازدید شود و در نشست های بعدی، همکاری در این زمینه و محورهای همکاری مورد گفت و گو قرار گیرد.
نخبگان علمی حاضر در این جلسه در زمینه ارائه خدمات علمی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعم از برگزاری آموزش های تخصصی ویژه نیروهای شاغل در صنایع، مشارکت در تدوین بسته‌های سرمایه گذاری مبتنی بر ظرفیت های این مجموعه، طراحی سازه‌های مهندسی، ارائه مشاوره در امور مهندسی و همکاری در راه اندازی و نظارت بر اجرای طرح ها و… اعلام آمادگی کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.