در گفتگوی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

قصد ترویج سفر به کیش را نداریم / جزئیات برگزاری جشنواره تابستانی کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ما قصد ترویج سفر به کیش را نداریم، اما در تلاش هستیم تا برای مسافرینی که به کیش آمده‌اند سفر با کیفیتی را طراحی کنیم که نمونه آن، جشنواره تابستانه به مدت دو ماه است.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، منطقه آزاد کیش به دلیل شیوع کرونا مدتی در قرنطینه بود و بنا بر گزارش‌ها، در فروردین ماه یک مورد مبتلا به کرونا هم در جزیره وجود نداشت، اما اردیبهشت ماه حدود ۲ یا ۳ نفر مبتلا به کرونا در این منطقه گزارش شد و با اینکه تلاش بسیاری شد تا این منطقه بر همین روال بماند، اما برداشته شدن برخی ممنوعیت‌ها و حضور مسافران در جزیره به شدت بر این آمار تاثیر گذاشت و به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این آمار در هفته آخر خرداد ماه به ۸۰ نفر مبتلا و دو نفر جانباخته منجر شد.

به گفته غلامحسین مظفری، پذیرش در کیش با اعمال نظارت‌های دقیقی بوده است، به گونه‌ای که ۱۷۰۰ خانواده‌ای که در خارج از کیش بوده و به این جزیره برگشتند دو هفته را در قرنطینه سپری کردند.
با این وجود هفته گذشته مظفری در مورد وضعیت جزیره کیش گفت: در حال حاضر اوضاع جزیره نسبت به سایر مناطق مناسب است و مراکز گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند.
منطقه آزاد کیش یکی از مناطق موفق در عبور از بحران کرونا است و از ابتدای شیوع این بیماری با برگزاری جلسات گوناگون در تلاش بود تا بهترین تصمیمات برای جزیره گرفت شود تا کمترین خسارت به حوزه های مختلف آن وارد شود و همراهی بخش خصوصی و دولتی در جهت گذر از بحران کرونا در جزیره کیش نیز بسیار حائز اهمیت بود که می تواند الگوی بی نظیری برای سایر نقاط کشور باشد.
یکی از حوزه های مهم جزیره کیش بخش گردشگری است که در این مدت تصمیمات بسیاری برای برگزاری درست و مناسب برنامه ها گرفته و اجرا شد.
در همین زمینه، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در مورد نحوه برگزاری برنامه‌های تابستانی در منطقه آزاد کیش به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: جشنواره تابستانی کیش برگزار خواهد شد، اما مهمتر آن است که با چه معیار و مقیاسی برگزار شود؛ در نظر داریم با توجه به شرایط موجود، بحث گردشگری جزیره کیش را جلو ببریم.

خسرو نشان در ادامه خاطرنشان کرد: از روز اول جشنواره، چند گزینه‌ای طراحی شد؛ یک گزینه این است که شرایط عادی باشد و امکان برگزاری برنامه در تالار‌ها را داشته باشیم و یک گزینه دیگر هم این بود که اگر شرایط تغییر کرد چگونه بتوانیم جشنواره را برگزار کنیم.

نشان افزود: در طراحی و برگزاری جشنواره سراغ برنامه‌های محیطی رفتیم. به عنوان مثال جشنواره تئاتر عروسکی در فضای باز انجام می‌شود و همچنین جشنواره موسیقی کوچه، همان‌طور که از عنوان آن مشخص است در فضای باز اجرا خواهد شد و جشنواره تئاتر محیطی هم برای فضای باز در نظر گرفته شده است.
وی گفت: جشنواره ورزش‌های آبی و تفریحات دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند، به مانند کلوپ‌های دریایی که هم‌اکنون فعال هستند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: درباره بخش دیگر فعالیت‌ها که در سالن اجرا می‌شده و آن‌هایی که به دلیل ماهیتشان در محیط باز قابل اجرا نیستند، مانند جنگ‌های شبانه و کنسرت‌ها و... که ممکن است بخش خصوصی تمایلی به اجرای آن در محیط باز نداشته باشد، باید دید تصمیم شورای سلامت در مورد آن‌ها چیست.

نشان در ادامه افزود: بنابراین برخی رویداد‌ها قابلیت انتقال به محیط باز را دارند و احتمالا برای مراسم افتتاحیه هم به چنین گزینه‌ای می‌رسیم.

وی در پاسخ به این سوال که خسارت های پیش آمده برای حوزه گردشگری منطقه آزاد کیش با چه برنامه هایی جبران خواهد شد، اظهار کرد: جبران ضرر و زیان در حوزه گردشگری بیشتر به شرایطی که پیش می‌آید بستگی دارد، کما اینکه دو هفته اول خرداد گشایشی ایجاد شد و مشاهده کردیم که بازار رونق گرفت و هتل‌ها بازگشایی شدند، اما باز با تغییر شرایط این موارد هم متاثر خواهند شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: ما قصد ترویج سفر به کیش را نداریم، اما در تلاش هستیم تا برای مسافرینی که به کیش آمده‌اند سفر با کیفیتی را طراحی کنیم که نمونه آن، جشنواره تابستانه به مدت دو ماه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.