پروازهای مسافری پیام رویایی که در البرز محقق شد

پروازهای مسافری، مبدا فرودگاه بین المللی پیام ومقصد به وسعت ایران اسلامی، رویایی که سال ها است مردمان ایران کوچک به دنبال تحقق آن  بودند، امروز به همت دولت تدبیر و امید و عزم جدی مسئولان فرودگاهی و دستگاه های استانی  محقق شد و آسمان کرج به عنوان یکی از امن ترین مسیرهای پروازی، به معبری برای ورود و خروج پروازهای مسافری تبدیل شده است.

به گزارش فرینا، فرودگاه بین المللی پیام، سال ها است که در بخش هایی از جمله کارگو و آموزشی فعال و با نشان دادن توانایی های خود در این بخش و توسعه هر چه بیشتر زیرساخت ها، زمینه برای برنامه ریزی با هدف برقراری پروازهای مسافری از این فرودگاه که یکی از خواسته های دیرینه مردم این استان بود، ایجاد شد.
بر همین اساس مسئولان ملی زیادی در بخش های مختلف درمنطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام حضور یافته و همگی بر این نکته اذعان داشتند که این منطقه ظرفیت بالقوه ای است که با توجه هر چه بیشتر به این توانایی ها، می توان آنها را بالفعل درآورد که یکی از این پتانسیل ها، تبدیل پیام به فرودگاه مسافری بود.
این باور در همگی وجود داشت که راه اندازی بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام، نه تنها می تواند به استان البرز بلکه به دیگر استان های کشور از جمله قزوین، زنجان و تهران خدمات رسانی کند.
مذاکرات آغاز و تمام تلاش ها به این سمت و سو رفت که از ظرفیت های فرودگاهی پیام استفاده و بخش مسافری آن را هر چه سریعتر راه اندازی کرد، تلاش ها جواب داد و با ورود بخش خصوصی، امروز بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام به مقصدهای اهواز، مشهد مقدس و کیش فعال شده است. 
برنامه های پروازی نیز از این فرودگاه اعلام و در ساعات آغازین چهارم تیرماه ، پرواز از مقصد اهواز به مبدا فرودگاه بین المللی پیام به زمین خواهد نشست.
طبق اعلام پروازی، در روزهای شنبه و چهارشنبه پرواز به مقصد اهواز به مبداء کرج و بالعکس انجام ،که ساعت ورود به فرودگاه پیام 8 صبح و ساعت خروج به مقصد اهواز 8 و 35 دقیقه است.
همچنین مشهد مقدس دیگر مقصد پروازی از فرودگاه بین المللی پیام است که در روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته انجام می شود  که ساعت ورود به فرودگاه کرج ساعت 14:30 دقیقه و ساعت خروج به مقصد مشهد مقدس ساعت 15:15 دقیقه است.
این پروازها در حالی انجام می شود که مسئولان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و سرمایه گذار بخش خصوصی معتقد هستند که برای توسعه این پروازها و معرفی کردن هر چه بیشتر ظرفیت های منطقه، می توان زمینه های توسعه آن را بیش از هر زمان دیگری فراهم کرد.
در نشستی که به همین منظور با اصحاب رسانه البرز برگزار شد، سرمایه گذار بخش خصوصی بر این باور بود که پیام منطقه ای است که شاید سال ها مورد مظلومیت واقع شده بود و امروز با عزمی که ایجاد شده و کمک تمام بخش ها از جمله رسانه ها می توان فرودگاه را به یک هاب خوب تبدیل کرد.
عبدالواحد احمدیار در این نشست عنوان کرد: حیف است فرودگاهی با سه میلیون نفر جمعیت که غیر فعال باشد و البرزی ها برای ترددهای پروازی خود با وجود داشتن چنین ظرفیتی از دیگر فرودگاه های کشور استفاده کنند.
وی اضافه کرد: امروزپس از پنج ماه رفت و آمد با ایرلاین ها و واحدهای مختلف، زحمت ها به بار نشسته، اگر چه اعتقاد ما بر این است که این فرودگاه زمانی به آنچه که باید برسد تبدیل خواهد شد که همگی دست به دست هم داده و بتوانیم پیام و ایران کوچک را به دنیا و حتی کشور بشناسانیم.
مدیر کل بازرگانی فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست گفت: در گذشته فرودگاه پیام به منظور انجام پروازهای کارگو و آموزشی بوده و اکنون با شروع مجدد پروازهای مسافری گام مهمی در توسعه فعالیت های پروازی آن برداشته می شود.
مهدی شیخ الاسلام با بیان اینکه تجهیزات و امکانات فرودگاهی در فرودگاه بین المللی پیام با فرودگاه امام خمینی (ره) برابری می کند افزود: ظرفت های این فرودگاه به مراتب با مسافری شدن آن بیشتر می شود، ما باید این ظرفیت ها را هر چه بیشتر به مردم بشناسانیم.
وی اضافه کرد: فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر اینکه منطقه ای بکر برای پروازهای آموزشی و کارگو است در مجموعه اقتصادی خود واحدهای صنعتی زیادی دارد.
مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز گفت: توسعه فعالیت های منطقه  و پروازهای مسافری بدون کمک بخش هایی از جمله اصحاب رسانه مثمر ثمر نخواهد بود.
سید مهدی جعفری اضافه کرد: منطقه و فرودگاه ظرفیت های بی شماری دارند و نیاز است تا این ظرفیت ها را به مردم استان هر چه بیشتر معرفی کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.