در دوازدهمین شورای هماهنگی اقدامات پسا کرونا منطقه آزاد قشم مطرح شد؛

ارائه خدمات، پررنگ ترین عامل در تحقق جهش تولید

دوازدهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پسا کرونا منطقه آزاد قشم باحضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه برگزار شد.

به گزارش فرینا، این جلسه با موضوعاتی درخصوص بررسی برنامه های معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری با موضوع جهشی تولید، گزارشی در مورد عملکرد سامانه شهروندی و امکان سنجی توسعه ایران با نگاهی به سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل شد.

جلسه با پیگیری مصوبات جلسه  قبل آغاز با با ارایه گزارشی از وضعیت بیماران و درصد گزارش کرونا ارائه برابتلا افراد در جزیره به ویروس کرونا دنبال شد. 

منطقه آزاد قشم درصدد تجهیز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) با امکانات مجهزتری است تا به وظیفه خود در قبال حفظ سلامت ساکنان جزیره عمل کند.

در این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تشکر از حضور معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به برگزاری کمیسیون های ارزیابی عملکرد مناطق آزاد کشور و انتخاب منطقه آزاد قشم، کیش و انزلی به عنوان شاخصی برای بررسی عملکرد مناطق آزاد در کشور و نقش آن ها در توسعه اشتغال، درآمدهای پایدار، صادرات، تولید و جذب سرمایه گذار بیان داشت: ارایه گزارشی از نقش منطقه آزاد قشم در روند توسعه جزیره از ابتدای تاسیس تاکنون و به ویژه از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون وظیفه ای است که باهمکاری همه مدیریت ها باید تهیه و توسط مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل ارایه شود.

حمیدرضا مومنی افزود: معرفی پروژه های قابل افتتاح تا پایان سال جاری و همچنین 100 پروژه در دست افتتاح تا سال 1400 بخش دیگری از برنامه هایی است که نیازمند برنامه ریزی و معرفی به هیات های بازرسی است.

مومنی در پایان از تمامی معاونان، مشاوران و مدیران خواست تا تمامی نکات کلیدی مورد نظر برای رفع موانع در حوزه های مختلف عملکردی جزیره را مورد کنکاش قرار داده و مهم ترین موضوعات را انتخاب و در قالب بسته های پیشنهادی ارایه دهند.

در ادامه این جلسه، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به واژگان کلیدی بیانات مقام معظم رهبری درمورد شعار سال 99 ، زنجیره تامین محصول را در منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار داد و از مبحث  خدمات به عنوان پررنگ ترین عامل در تحقق جهش تولید یاد کرد و افزود: نیاز بازار نقش موثری در تولید محصولات و گردش این زنجیره دارد.

محمدمهدی برنجی، اقدامات اصلاحی برای دستیابی به جهش تولید را از دو منظر برون سازمانی و دورن سازمانی مورد کاوش قرار داده و گفت: در بحث برون سازمانی که مربوط به بخش حاکمیتی می شود، اصلاحاتی در زمینه های گمرکی، بهبود فضای کار، اصلاحات بانکی، آسیب شناسی و رفع موانع تولید، تامین زیرساخت های لازم،  تعریف بسته های حمایتی و ... لازم است.
به گفته برنجی، تعیین اعضای و شرح وظایف کارگروه جهش تولید سازمان منطقه آزاد قشم، عمده ترین اقدام درون سازمانی در سال جاری است و ساماندهی شهرک های صنعتی در کنار ساماندهی ساختار سازمانی مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید نیز در گام های بعدی باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه به تشریح سامانه ثبت نام کارت شهروندی پرداخت و از فعالیت تماما غیرحضوری این روند از اواخر سال گذشته خبر داد.
محمدرضا عباسی، بااشاره به خدمات این سامانه عنوان داشت: ثبت نام کارت شهروندی، تمدید عضویت، ثبت پلاک خودرو به منظور بهره مندی از تخفیف بلیت در مبدا ورودی بندر پهل،  دریافت گزارش ترددها در سال‌های مختلف و گفتگوی آنلاین با کارشناس از عمده مزایای این سامانه است و باید به خدمات ارایه شده به اتباع خارجی مجاز برای دریافت کارت عضویت نیز اشاره کرد.
 مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در انتهای گزارش خود از مدیران سازمان خواست تا به منظور افزایش قابلیت ها و جذابیت های کارت شهروندی پیشنهادات نوآورانه خود را ارایه دهند.

*اولویت نخست یک سازمان توسعه گرا، منافع ملی است

این جلسه با سخنان، سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم در مورد ذاکری الزامات توسعه جزیره قشم ادامه یافت.

ناصر ذاکری امکان توسعه پذیری یک کشور را منوط به داشتن یک دولت توسعه‌گرا با اولویت منافع ملی دانست و این مفهوم را در دو سطح منطقه ای وسازمانی مورد بررسی قرار داد.

به گفته ذاکری، توانایی و میزان آمادگی جامعه بومی برای پذیرش توسعه، بررسی رفتار بررسی رفتار سازمان به لحاظ ظرفیت پذیرش توسعه گرایی و امکانات و فرصت های توسعه ای منطقه از مهم ترین عوامل موثر در رقم زدن توسعه در سطح منطقه ای می باشند.

سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این مقوله در سطح سازمانی به اهمیت نقش رهبری سازمان، سرمایه انسانی و برنامه ریزی برای تقویت و غنی‌سازی این سرمایه برمی گردد که عملکرد حمیدرضا مومنی به عنوان سکاندار مدیریت عاملی این سازمان حاکی از ظرفیت بالای وی به عنوان یک مدیر توسعه گراست.

ذاکری افزود: دغدغه مدیر برای جذب امتیازات و افزایش منافع مردم جزیره و حل مشکلات این منطقه در قراردادها و تبصره ها و سایر اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم، گویای این مدعاست.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.