اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

با سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم و مشوق‌های آن آشنا شوید

منطقه آزاد قشم یکی از پر اهمیت ترین مناطق آزاد ایران است که به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت های فراوان زمینه های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.

قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران، ویژگی‌های بسیاری دارد که آن را برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی منحصر به‌فرد می‌کند. دسترسی به بازار ۲۰۰ میلیون نفری شامل بازار داخلی ایران، بازار کشور‌های خاورمیانه و حوزه CIS، کشور‌های همسایه مانند عراق و افغانستان و بازار‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، دسترسی به آب‌های بین المللی و واقع شدن در مرکز مسیر ترانزیت کالای شمال ـ جنوب، یکی از مسیر‌های اصلی حمل و نقل از آسیا به اروپا، قرار گرفتن در کریدور پرواز‌های بین المللی شرق و غرب جهان، پتانسیل سیاحتی و تفریحی در کنار دیدنی‌های معروف به عجایب هفت‌گانه و... تنها برخی از ظرفیت‌های این منطقه هستند.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی از مهمترین اهداف منطقه آزاد قشم به حساب می‌آیند. این منطقه درصدد است تا محیطی لذت بخش برای زندگی، امن برای سرمایه گذاری و امیدبخش برای تولید ایده‌های جدید فراهم سازد.

خوشبختانه امروز سرمایه گذاران زیادی برای فعالیت در جزیره قشم اعلام آمادگی کرده اند و به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فرصت‌های ارزنده، موجب شده سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف جزیره قشم اقدام به فعالیت اقتصادی کنند و در حال حاضر یک پروژه سه میلیارد یورویی و دو پروژه ۴.۸ میلیارد دلاری توسط سرمایه گذاران خارجی در حال انجام است. همچنین سرمایه گذاران داخلی با ۲۴۵ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های پتروشیمی، شیلات و گردشگری قشم در حال فعالیت هستند.

مشوق‌های قانونی

منطقه آزاد قشم نیز به مانند سایر مناطق آزاد کشور، مشوق‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در نظر گرفته است. معافیت‌های مالیاتی ۲۰ ساله، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی برای صادرات مجدد کالا‌های تولید شده به کشور‌های خارجی، صدور ویزا برای خارجیان در مبادی ورودی منطقه آزاد قشم، تضمین کامل سرمایه خارجی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، سود و ارز، کمترین تشریفات اداری برای فعالان اقتصادی و ثبت شرکت در ۱۰ روز، مشوق‌های قانونی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم هستند.

فرصت‌های سرمایه گذاری در قشم

سازمان منطقه آزاد قشم، فرصت‌های سرمایه گذاری در این منطقه را در حوزه‌های مختلف دسته بندی کرده است. حوزه‌های خدمات، گردشگری، صنعت و معدن، زیرساخت، شیلات و کشاورزی و نفت و انرژی حوزه‌های فعال در جزیره و آماده سرمایه گذاری علاقه‌مندان است.
در حوزه شیلات دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته و محصولات آن‌ها به کشور‌های چین، فرانسه و انگلیس صادر می‌شود. قشم مجوز تولید ۸۰ هزار تُن ماهی در قفس را در سال دارد و برای توسعه این صنعت آماده جذب سرمایه گذار است.

در حوزه نفت و انرژی نیز روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت از قشم به سرزمین اصلی صادر می‌شود و پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم با ظرفیت تولید سالانه ۳۵ هزار تُن تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت خوبی را برای این حوزه رقم خواهد زد.

در بخش گردشگری حوزه‌های در حال گسترش و آماده برای سرمایه گذاری مشخص شده است. دهکده گردشگری، احداث آکوریوم، احداث هتل پنج و چهار ستاره بین المللی از مهمترین موارد هستند.
 
فرآیند سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی

۱. دریافت فرم تشخیص ۶۴۴

۲. دریافت برگ اظهار اطلاعات ثبتی (اشخاص حقیقی و حقوقی) فرم شماره ۱

۳. دریافت برگ تحویل دفترچه اظهار اطلاعات ثبتی (اشخاص حقیقی و حقوقی) فرم شماره ۲

۴. دریافت فرم تعهدنامه

۵. فرایند رسید

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.