ارسال سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر شهید بهشتی چابهار زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان است، گفت: سومین کشتی ترانزیتی حامل کالاهای کشور افغانستان از طریق بندر چابهار به سمت بنادر هند رهسپار شد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی، بیان کرد: طی روزهای اخیر این برای سومین مرحله است که در راستای اجرای توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران، یک کشتی صرفا برای حمل کانتینرهای حامل محمولات ترانزیتی افغانستان وارد بندر شهید بهشتی چابهار می شود و این بندر را به مقصد هند ترک می کند.
آقایی افزود: در همین راستا بامداد امروز، کشتی اینتر سیدنی با حدود 70 تی ای یو کانتینر معمولی و یخچالی حامل محمولات ترانزیتی کشور افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بنادر موندرا و ناواشیوا حرکت کرد.
وی تصریح کرد: تایم کوتاه ترانزیت بین چابهار و بنادر موندرا و ناواشیوا و خدمات مطلوب ارائه شده به بازرگانان افغانستانی، زمینه ساز فعال ساختن ظرفیت های توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا در یک ماهه جاری 116 تی ای یو کانتینر حامل کالاهای ترانزیتی افغانستان در قالب 2 کشتی کانتینربر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به بنادر موندرا و ناواشیوا ارسال شده است.
آقایی اضافه کرد: طی سال های اخیر صادرات کالای هند به افغانستان از طریق بندر چابهار انجام و همچنین محموله های صادراتی خشکبار و کالای فاسد شدنی افغانستان از این بندر به هند ارسال شده است، اما ارسال محموله های صرفا ترانزیتی در راستای توافق نامه سه جانبه هند، افغانستان و ایران بی سابقه بوده که برای اولین بار در سال 99 محقق شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.