ورود 610 هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: در صورت تامین ارز مورد نیاز، 610 هزار تن کالای اساسی که در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) منتظر ورود و تخلیه است، وارد کشور می‌شوند.

به گزارش فرینا، عادل دریس با اشاره به بازدید 3 تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیش از 70 درصد از نهاده‌های دامی از این بندر بزرگ تجاری وارد کشور می‌شود و امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائل مرتبط با ترخیص و خروج نهاده‌های کشاورزی بحث و بررسی شد.
دریس افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون نزدیک به 5 میلیون و 200 هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است که رشد 17 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) همچنین خاطر نشان کرد: این حجم از محموله‌ها به وسیله ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور حمل شده است و از میان 500 هزار تن از طریق حمل ریلی ارسال شده است که از رشدی 88 درصدی در این زمینه برخوردار بوده است.
دریس با اشاره به نگهداری 2 میلیون و 300 هزار تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در نشست مشترک نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مسئولان جهاد کشاورزی و صاحبان کالا، راه‌های رفع مشکلات در ترخیص و خروج کالا بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه در حدود 610 هزار تن کالای اساسی بر روی کشتی‌ها در لنگرگاه منتظر ورود و تخلیه است گفت: در این نشست مشترک با نمایندگان مجلس مقرر شد ارز لازم برای تأمین اعتبار این کالاها فراهم شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در حال حاضر 196 هزار تن انواع کالای اساسی از جمله نهاده‌های کشاورزی در اسکله ها از کشتی های پهلو گرفته در اسکله‌ها در حال تخلیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.