سجادی‌نیری:

نحوه حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بیان توضیحاتی درباره نحوه حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد پرداخت.

به گزارش فرینا، سید محمدحسین سجادی نیری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای فعالیت استارتاپ ها در مناطق آزاد کشور که با بخش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال همکاری هستند برنامه هایی پیش بینی شده است.
سجادی نیری افزود: به عنوان مثال ستاد فناوری‌های نرم با معاونت فرهنگی و صنایع خلاق مجموعه شورای مناطق آزاد تفاهم نامه‌ای امضا کرده و به بخشی از مناطق آزاد مثل کیش، ارس و چابهار ورود پیدا کرده است. در این مناطق بحث ایجاد مناطق نوآوری و استقرار استارتاپ‌ها و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آنها شکل گرفته است. در تلاشیم در سایر مناطق آزاد مثل ماکو و... نیز در این فعالیت‌ ها وارد شویم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر نکته اصلی این است که هر کدام از این مناطق آزاد پتانسیل اصلی که دارند را فعال کنند. مثلا منطقه آزاد ارس در حوزه صنایع خلاق به ویژه صنایع دستی فعالیت می‌کند، کیش در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند، البته برج نوآوری در این منطقه وجود دارد و شرکت‌های مختلفی در حوزه فناوری‌های دریا مستقر شده اند، چابهار ظرفیت گردشگری خوبی دارد. با توجه به پتانسل هرکدام از مناطق باید در آن سرمایه گذاری شود.

حمایت از سیدمانی مورد نیاز شتاب دهنده ها

سجادی نیری در پایان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد مرکز نوآوری، صندوق پژوهش و نوآوری و سیدمانی مورد نیاز شتاب دهنده‌ها در مناطق آزاد حمایت خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.