نماینده مردم مرند و جلفا:

ارس بواسطه دوستی با مردم آذربایجان، امن ترین نقطه مرزی ایران است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: بواسطه ارتباط نزدیک فرهنگی و دوستی با مردم آذربایجان، منطقه آزاد ارس در هر دوره امن ترین نقطه مرزی ایران بوده است.

به گزارش فرینا، معصومه پاشایی در جلسه همفکری سفیر جدید ایران در آذربایجان که با حضور سفیر جدید ایران در آذربایجان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا در ارس برگزار شد گفت: ما نسبت به جمهوری آذربایجان و ملت آن ارادت  و عرق ملی خاصی داریم و این  دوستی و ارتباط نزدیک فرهنگی باعث شده است منطقه آزاد ارس در طول سالیان گذشته بعنوان امن ترین نقطه مرزی کشور باشد.

پاشایی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس نگینی در بستر آذربایجان شرقی است افزود: با قاطعیت می توانم بگویم که منطقه آزاد ارس بهترین و صنعتی ترین منطقه آزاد در بین مناطق آزاد کشور می باشد و ارس برای درخشش بیشتر و بهتر نیازمند همدلی کلیه مسئولین استانی، کشوری و سفرای کشورهای همسایه و بخصوص نیازمند دیپلماسی اقتصادی است و این اشتراکات فراوان بین دو ملت می بایست زمینه ساز گسترش همکاری‌های فی مابین در عرصه‌های مختلف به ویژه تجاری، صنعتی، علمی و اقتصادی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سفرا باید یک نگاه اقتصادی باشد نه سیاسی، افزایش مراودات اقتصادی و ارتباط دوستانه و بازاریابی برای تجار و صادرکنندگان ایرانی را از سفیر جدید ایران در آذربایجان مطالبه نمود.

گفتنی است سیدعباس موسوی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی به عنوان سفیر جدید در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگویی انجام وظیفه کند. پیش از این جواد جهانگیرزاده، سفیر تهران در باکو بود.

موسوی در حاشیه حضور خود در منطقه آزاد ارس از چند شرکت تولیدی محدوده ارس بازدید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.