دادستان شهرستان جلفا:

وجود برخی قوانین کشور در تناقض با قوانین مناطق آزاد است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا گفت: وجود برخی قوانین کشوری بمنزله چوب لای چرخ گذاشتن روند صادرات برای مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا، یوسف احمدی در جلسه همفکری که با حضور سفیر جدید ایران در آذربایجان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده مردم مرند و جلفا برگزار شد گفت: در منطقه آزاد ارس اقدامات بسیار خوبی انجام می شود ولی بخاطر برخی خلاء های قانونی گاها این اقدامات به ثمر نمی نشینند.
احمدی افزود: مناطق آزاد با ثروت ملی و با هدف تسهیل صادرات و واردات و رونق اقتصادی در کشور ایجاد شده اند ولی وجود برخی قوانین متناقض و به نوعی چوب لای چرخ گذاشتن در کار مناطق آزاد است و با فرایند تسهیل صادرات و واردات منافات دارد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و کوتاهی های موجود به موضوع ثبت سفارشات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و عنوان کرد: ثبت سفارشات برخی اقلام در ارس انجام شده است ولی با توجه به اینکه بعلت شیوع بیماری کرونا اکثر مرزهای کشور بسته می باشد این کالاها نه امکان وارد شدن به داخل کشور و نه امکان مرجوعی به کشور مبدا را دارند و این باعث هدررفت سرمایه های کلان می شود که باید بدنبال راه حلی برای این موضوع باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان ایران در کشور اذربایجان و حفظ عزت مردم کشورمان در مجامع بین المللی شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.